Așadar, românii care au împlinit vârsta de 14, s-au căsătorit, se mută într-o altă zonă sau își schimbă buletinul deoarece a expirat trebuie să aibă în vedere mai multe reguli pentru obținerea actului de identitate.
A fost introdusă o nouă prevedere pentru obținerea buletinului
A fost introdusă o nouă prevedere pentru obținerea buletinului, începând cu data de 10 iunie. Aceasta stabilește că „nu poate fi înscrisă în actul de identitate adresa de domiciliu dacă în RNEP (n.red. Registrul Național de Evidență a Persoanelor) sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă”.
Este vorba despre Legea 162/2023, care vizează modificarea OUG 97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români.
În acest context, la aceeași adresă nu se mai pot înregistra mai mult de zece persoane cu domiciliul sau cu reședința.
Trebuie menționat că această limită de zece persoane nu se aplică în cazul deținătorului imobilului de la respectiva adresă și membrilor familiei extinse.
De asemenea, prin familie extinsă se înțelege titularul dreptului locativ, soțul/soția acestuia, rudele (ale proprietarului sau ale soțului/soției) în linie dreaptă, precum și cele în linie colaterală până la gradul al patrulea (până la veri primari).
Mai mult, a apărut și o nouă prevedere similară ce vizează înscrierea adresei de reședință.
„Nu poate fi înscrisă în actul de identitate mențiunea privind reședința, dacă în RNEP sunt înregistrate mai mult de 10 persoane la adresa respectivă”, arată prevederea, fiind valabile excepțiile amintite anterior.
Sunt necesare următoarele acte pentru obținerea buletinului
Amintim că au avut loc o serie de schimbări în privința obținerii buletinelor, începând cu iarna anului 2022. Astfel, sunt necesare următoarele acte:
- Cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- Actul de identitate anterior și cartea de alegător, după caz;
- Certificatul de naștere;
- Hotărârea de divorț definitivă și irevocabilă, după caz, în original și copie;
- Certificatul de divorț, după caz, în original și copie;
- Certificatul deces al soțului/soției decedat, după caz, în original și copie;
- Declarația scrisă a găzduitorului dată la ghișeu sau de procură de la acesta, în cazul în care casa nu este pe numele tău;
- Chitanța reprezentând contravaloarea taxei cărții de identitate ce poate fi plătită la ghișeu.