Din cauza creșterii accizelor, dar și a celorlalte scumpiri, prețul berii va crește substanțial în România, începând cu 1 august. Estimările arată că o halbă de bere rece ar putea costa și cu 20% mai mult de la această dată. În cazul localurilor cu pretenții, specializate în vânzarea de bere, un pahar poate ajunge și la 40 de lei.
Se anunță majorări și de 20% la bere
„Preţurile berii artizanale pornesc de la 15-16 lei pe pahar şi pot merge, în funcţie de complexitatea şi nivelul de alcool, până la 30-40 de lei. Am fost şi noi nevoiţi să majorăm preţurile. Undeva la 15%”, precizează unul dintre reprezentanții localului, potrivit Antena 3.
În plus, odată cu majorarea accizelor de la 1 august, se mai anunță o majorare de 5% pentru iubitorii de bere din România.
„Vedem o creştere de 5% în lei. Nici nu le vom simţi la achiziţie datorită inflaţiei care oricum duce la creşterea preţurilor aproape în fiecare zi la raft”, afirmă Gabriel Biriş, analist fiscal.
Concret, dacă pe un pahar de bere plătim acum 15 lei, de la 1 august urmează să scoatem din buzunar 18 lei. De asemenea, odată cu majorarea TVA-ului în industria HoReCa, de la 1 ianuarie 2023, prețul va urca la 19 lei.
Scădere de 10% pentru piața berii din România
Menționăm că, piaţa berii din România a înregistrat o scădere cu 10% în primele patru luni din 2022, în raport cu aceeaşi perioadă a anului anterior, pe fondul efectelor pandemiei Covid-19, a războiului din Ucraina, dar şi al creşterii preţurilor, potrivit Asociaţiei Berarii României.
De asemenea, potrivit Raportului Europe Economics, publicat pe 29 iunie, despre impactul Covid asupra industriei berii, deşi în 2021 au existat perioade de redresare, sectorul berii a înregistrat doar creşteri moderate ale vânzărilor, deoarece sectorul ospitalităţii nu a reuşit să revină la nivelurile de dinainte de pandemie. Condiţiile stricte în care sectorul HoReCa a fost redeschis, restricţiile de călătorie, precum şi regulile în continuă schimbare, toate au contribuit la reducerea veniturilor pentru sectorul ospitalităţii şi, implicit, al berii.
Raportul realizat de Europe Economics arată că vânzările de bere din 2021 în baruri şi restaurante au ajuns cu 42 milioane de hl sub nivelul din 2019, ceea ce reprezintă o scădere de 35% faţă de 2019.