Lovitură decisivă pentru acești români! Nu vor mai avea voie să aibă permis. Schimbarea are loc de mâine
Începând cu 1 ianuarie, şoferii care sunt prinşi vorbind la telefon în timp ce se află la volan pot rămâne fără permis timp 30 de zile, potrivit noilor modificări din Codul Rutier 2022.
Mai mult, sunt vizați și cei care suferă de anumite afecțiuni medicale, precum diabetul sau boli de inimă.
În acest context, aceștia vor fi obligați să se prezinte mai des la controale medicale deoarece afecţiunile le pot pune în pericol capacitatea de a reacționa la timp atunci când se află la volan.
Acestor persoane le este interzis să dea examen pentru obținerea permisului de conducere
De asemenea, una dintre cele mai importante modificări din Codul Rutier 2022 interzice persoanelor care nu au terminat zece clase să dea examen pentru obținerea permisului de conducere. Schimbarea are loc deoarece oamenii legii se confruntă des în trafic cu șoferi care nu știu să scrie și să citească.
Totodată, punctul de amendă în funcție de care se stabilesc amenzile rutiere reprezintă 10% din salariul minim brut. Din acest motiv, valoarea lui ar fi trebuit să crească la 255 de lei, începând de la 1 ianuarie 2022. Totuși, autoritățile au intervenit și Guvernul a stabilit plafonarea valorii punctului de amendă.
Acesta a fost fixat la 145 de lei între 1 ianuarie 2022 și 31 ianuarie 2022, dar este posibil ca valoarea să se mențină la fel și în 2023. Salariul minim brut pentru anul 2022 a fost fixat la 2550 de lei. În prezent acesta are o valoarea de 2.300 de lei.
Noi amenzi pentru șoferii din România
Amintim că proiectul de lege pentru schimbarea Codului Rutier viza dezvoltarea unui sistem de camere de supraveghere la nivel naţional, operat de Poliţia Română.
„Dispozitivele de detecţie se amplasează cu prioritate pe drumurile cu o rată ridicată a accidentelor rutiere pe baza unor analize de risc. Indicatoarele de avertizare a prezenţei dispozitivului de detecţie se instalează înaintea locului dispunerii dispozitivului de detecţie, la o distanţă de maximum 50 m în localităţi, între 100 m şi 250 m în afara localităţilor, respectiv între 500 m şi 1.000 m pe autostrăzi şi drumuri expres.
Când condiţiile din teren impun amplasarea la o distanţă mai mare, sub indicator se instalează un panou adiţional «Distanţa între indicator si locul dispunerii dispozitivului de detecţie»”, era scris în proiectul de lege adoptat de Senat.