Este obligatoriu în România! Autoritățile au luat decizia. Se aplică la nivelul întregii țări
Trotinetele electrice au început și ele să fie des folosite pe străzile din România, oamenii preferându-le pe acestea pentru distanțele scurte. Având în vedere că ele se găsesc pe toate străzile, în toate statele membre ale blocului comunitar, Executivul european a venit cu noi reglementări.
Acestea nu ar fi apărut dacă trotinetele electrice nu ar fi atras după sine mai mult probleme. Așadar, până de curând, trotinetele electrice erau băgate în aceeași categorie cu bicicletele, iar asta dădea posibilitatea celor cu trotinete să meargă prin orașe cum voiau ei.
Pe acest fond, Uniunea Europeană a decis să vină cu schimbări în ceea ce privește acest mod de transport alternativ, iar România nu se poate da în lături de la aplicarea acestora. Concret, este vorba despre obligativitatea asigurării de răspundere civilă (RCA) pentru bicicletele și trotinetele electrice.
Momentan nu se știe cât va fi RCA-ul pentru o trotinetă electrică, însă anumiți asiguratori spun că ar fi vorba despre 1.000 de euro, în timp ce poliția va acoperi daunele materiale și vătămările corporale.
Cei care vor să meargă cu trotineta electrică trebuie să poarte cască
Problemele legate de trotinetele electrice sunt prezente peste tot, motiv pentru care Danemarca a decis, de la 1 ianuarie, ca persoanele care doresc să meargă cu trotineta electrică să poarte în mod obligatoriu cască. Decizia vine pe fondul unui studiu care arată că riscul de accident în cadrul acestora este de șapte ori mai mare decât în ceea ce privește bicicletele electrice.
În același timp, Norvegia a interzis persoanelor care au consumat alcool să mai folosească trotineta electrică. Finlandezii se plâng de o problemă identică. Polițiștii din această țară spun că trotinetele electrice combinate cu băutura dau o rată de accident cu vătămare de 7 cazuri la 100.000 km, mai mare decât orice alt mijloc de transport.
Pasionații de trotinete electrice sunt și pasionați de viteză
Probleme legate de trotinetele electrice nu se opresc aici. Se pare că o bună bucată dintre cei care preferă această metodă de transport alternativ are o pasiune pentru viteză. Din această cauză, presa internațională scrie că numărul amenzilor s-a dublat în Croația de la 65 la 130 de euro.
Tot din cauza vitezei, Finlanda a scăzut viteza maximă admisă de la 20 la 15 km/h pe timp de noapte. Autoritățile franceze nu au stat nici ele de o parte și au decis ca trotinetele să circule cu maxim 10 km/h în anumite locuri din Paris.