Dintr-un studiu realizat de Today’s reiese că cei care achiziționează online folosesc, cel mai des, calculatorul clasic. Deși motivele sunt numeroase, balanța s-a înclinat în favoarea smartphone-ului cu aproximativ 20% de la an la an în ceea ce privește informarea. În e-commerce, comenzile sunt finalizate în proporție de 70-80% de pe PC. Procentul este relativ la cât de bine este optimizat site-ul magazinului, dar și nișa pe care activează.

Din aceleași date mai reiese că românii preferă de foarte multe ori, chiar și în cazul magazinelor online, să plaseze comenzile telefonic, să întrebe de stocuri, de condițiile de livrare sau să solicite alte detalii. Astfel, aproximativ 50% din comenzi sunt telefonice, dar în acest context e foarte probabil ca informarea să fi fost derulată înainte pe telefon sau tabletă.

Cât despre mărcile de dispozitive, cele mai multe comenzi sunt plasate de pe telefoane iPhone sau tablete iPad. Se menține și aici o tendință observată și în preferințele de popularitate și achiziție a telefoanelor, Samsung Galaxy S6 sau Galaxy S7 urmând în acest top. Aceste modele de la Apple și Samsung sunt însă premium, cu prețuri de peste 3.000 de lei.

Totuși, acestea nu sunt reguli care nu se pot schimba în următorii doi ani în comerțul online local. Datele citate mai arată că, pentru clienți de-ai săi, sunt cazuri în care mai mult de jumătate dintre cererile de ofertă sau contactări prin formular vin de pe dispozitive mobile.

În cele mai bune momente, până la 80% din aceste cereri au fost plasate de pe telefoane. Cele mai multe astfel de acțiuni se înregistrează îndeosebi în cazul clienților non-e-commerce, care au doar site-uri de prezentare ce generează prospecți, precum: cabinete de avocatura, medicina privata, automotive etc. Prin completarea formularelor de cerere de ofertă, potențialii clienți doar își exprimă interesul pentru anumite produse sau servicii și intenția de a le accesa, însă nu realizează achiziția propriu-zisă direct pe site.