Până acum, Walmart a făcut profituri uriașe prin menținerea salariilor angajaţilor la cote scăzute și folosirea propriei anvenguri pentru a negocia prețuri mai mici decât concurenții, spune Brian Sozzi de la The Street.
Dar peisajul de retail se schimbă, iar sistemul Walmart este tot mai irelevant.
<span title="" new="" guidance="" reflects="" that="" walmart's="" competitive="" edge="" —="" historically="" largely="" assortment="" and="" price="" has="" faded="" relative="" to="" purveyors="" of="" extreme="" value="" (warehouse="" clubs,="" hard="" discounters)="" or="" convenience="" (dollar="" stores,="" discounters),="" as="" e-commerce="" neutralized="" the="" impact="" of"="">"Noua orientare reflectă că avantajul competitiv al Walmart – în mare măsură bazat pe politica de sortiment și de preț – s-a stins raportat la furnizorii valoroşi sau la noile situaţiile ale pieţelor, în condiţiile în care comerţulul online a neutralizat impactul "Vom fi primii care oferă o experienţă de shopping la scară largă. Și am ajuns la acest lucru cu forţele noastre", a declarat compania într-un comunicat.
"Noi înțelegem că situaţia necesită răbdare din partea investitorilor, dar vrem să fim foarte clari: Acestea sunt investițiile corecte pentru viitorul nostru. Vedem o oportunitate interesantă pentru a conduce în vânzări astăzi, inventăm pentru mâine și ne asigurăm astfel o creștere durabilă", a declarat compania.
Totodată, Walmart nu poate continua să ofere salariile mici care au ajutat compania să reușească atât de mult timp.
Retailerul a ridicat salariul la un minim de 9 dolari pe oră, pentru că a descoperit că este mai ieftin să oferi salarii mai mari decât de a instruieşti noi angajaţi.
"Cifra de afaceri din sectorul comerțului cu amănuntul a crescut constant și reprezintă acum 5% pe lună", notează Bloomberg. "La această rată, dacă forța de muncă a Walmart s-ar fi aliniat la media națională, într-un an ar fi pierdut 60% din personal de vânzări."
În afară de a fi costisitoare, măsura Walmart a dus la plângeri cu privire la serviciul pentru clienți.
Este tot mai clar că modelul de profit Walmart este nesustenabil. Aceasta este concluzia analiștilor.