Să presupunem că, după ce ai trimis CV-ul, ai fost selectat și te prezinți la interviul de angajare și ai în față un responsabil din departamentul de Resurse Umane cu care urmează să porți o discuție.

Înainte de asta, însă, se presupune că ai îndeplinit câteva condiții. În primul rând, se presupune că ți-ai făcut suficient timp pentru a te pregăti de interviu. Asta înseamnă că te-ai documentat despre compania care te-a chemat la interviu, că ai cunoștințe despre domeniul în care activează, că știi ce ar presupune jobul tău și că ești la curent cu valorile companiei și cu cultura organizațională.

Așadar, revenind la momentul important al interviului. Obiectivul tău la acest interviu este să convingi persoana din fața ta că trebuie să fii angajat pe acel post. Însă nu toți candidații sunt conștienți care este obiectivul angajatorului la această întâlnire. Nu este greu să-ți dai seama că scopul persoanei din fața ta este să vadă în ce măsură te potrivești funcției scoase la concurs. Candidații care reușesc să se angajeze în urma interviului sunt exact acele persoane care reușesc să convingă reprezentantul companiei că este omul potrivit la locul potrivit.

Partea proastă este că acest obiectiv este mascat aparent și nu vei auzi întrebarea pusă în mod direct. Chiar și atunci, pentru angajator răspunsul la această întrebare este singurul lucru care contează la finalul interviului.

Știind acest lucru, îți poți organiza și transmite mesajul astfel încât să subliniezi de fiecare dată când ai ocazia detalii care să te prezinte ca pe cea mai potrivită pesoană pentru a ocupa respectiva poziție. Pentru aceasta, poți face referire la experiența ta anterioară de muncă, la studiile și formările pe care le-ai făcut, la experiențele de voluntariat, la calitățile și abilitățile tale, inclusiv la capacitate de învățare și adaptare, în caz că va trebui să faci lucruri pe care nu le-ai făcut până acum. De asemenea, nu ezita să vorbești și despre hobby-urile și pasiunile tale, în măsura în care te ajută să te prezinți într-o lumină favorabilă în ochii angajatorului.

Astfel, având mereu în minte întrebarea, de multe ori nerostită, a angajatorului „Ce poți face tu personal pentru compania noastră?”, vei reuși să-ți construiești un mesaj care să te ajute să te angajezi la jobul dorit.