Întreținerea mașinii electrice. Tot ce trebuie să știți pentru a-i prelungi durata de viață
Vehiculele electrice necesită, în general, mai puțină întreținere decât omologii lor cu ardere internă. Asta nu înseamnă că nu sunt mașini complexe, care nu necesită service și întreținere.
Motoarele electrice au mult mai puține părți mobile decât motoarele cu ardere internă. Teoretic, înseamnă că mașinile electrice necesită mai puțină întreținere (și pot fi mai ieftin de exploatat) decât cele cu ardere internă. Cu toate acestea, vehiculele electrice necesită o întreținere regulată.
Asta include sarcini obișnuite, cum ar fi rotirea anvelopelor, înlocuirea diferitelor fluide și schimbarea filtrelor de aer din habitaclu. Există, de asemenea, o serie de operațiuni specifice vehiculelor electrice pe care șoferii trebuie să le cunoască și să le facă, potrivit Caranddriver.
Întreținerea bateriei
Laboratorul Național de Energie Regenerabilă din Statele Unite estimează că bateriile VE de astăzi vor avea o durată de viață între 12 și 15 ani, dacă sunt folosite în climat moderat. Aceasta scade la o perioadă de 8 și 12 ani, dacă utilizarea regulată are loc în climat cu temperaturi extreme. Oricum, bateriile EV necesită o întreținere constantă. Există o serie de lucruri pe care șoferii le pot face pentru a prelungi durata de viață a acumulatorului.
Feriți-vă de temperaturile extreme! Temperaturile extreme (atât prea ridicate, cât și prea scăzute) sunt importante pentru durata de viață a bateriilor. Producătorii de automobile iau în considerare acest lucru în dezvoltarea vehiculelor electrice, dotându-le cu sistemele auxiliare de răcire și încălzire necesare pentru a ajuta la menținerea temperaturii bateriei la niveluri acceptabile.
Nu folosiți încărcătoare rapide tot timpul
În ciuda confortului privind reîncărcarea rapidă, încărcătoarele rapide degradează acumulatorii la o rată mai rapidă decât încărcarea mai lentă, de 120 sau 240 de volți. Cu toate acestea, nu se știe cu exactitate cât de mult influențează încărcarea rapidă durata de viață a bateriei VE moderne. Într-un scenariu de călătorie, încărcarea rapidă este necesară și nu există niciun motiv pentru a o evita.
Cumpărarea unui VE pentru a utiliza exclusiv încărcarea rapidă nu este o idee bună, atât din punctul de vedere al duratei de viață a bateriei, cât și din perspectiva costurilor.
Încărcarea rapidă costă de trei până la patru ori mai mult pe kilowatt-oră energie decât plătiți acasă, un preț care poate aduce costul de alimentare a vehiculelor electrice la fel cu cel al vehiculelor pe benzină. De exemplu, este posibil să plătiți 100 USD pentru a încărca rapid un EV Hummer.
Încercați să nu încărcați complet sau să epuizați bateria
Bateriile se degradează mai repede când sunt încărcate la capacitate maximă sau când rămân fără energie. În plus, mulți producători împiedică încărcarea bateriei la capacitate maximă. Majoritatea mașinilor are setări de încărcare la un nivel mai mic de 100%, iar mulți producători auto sugerează încărcarea la un nivel de 85 sau 90% pentru utilizarea zilnică.
Întreținere VE vs. mașini pe benzină
Transformarea energiei electrice în energie mecanică generează căldură și, la fel ca mașinile pe benzină, vehiculele electrice trebuie să-și păstreze componentele sistemului de propulsie la rece pentru a se asigura că totul continuă să funcționeze așa cum ar trebui.
Unii folosesc aer pentru a face acest lucru, în timp ce alții folosesc o anumită formă de lichid de răcire sau agent frigorific pentru a preveni supraîncălzirea componentelor.
Verificați sistemul de răcire și lichidul de ștergător
Pentru VE care folosesc lichid de răcire poate fi necesară spălarea sau reîncărcarea periodică a sistemului. Manualele de utilizare Ford Mustang Mach-E și F-150 Lightning recomandă verificarea integrității furtunurilor sistemului de răcire, precum și a nivelului și rezistenței sistemului de răcire, la intervale de șase luni.
Manualul de utilizare al Porsche Taycan recomandă verificarea nivelului lichidului de răcire ca parte a serviciului de rutină. Va trebui să umpleți regulat lichidul de spălare a parbrizului. Același lucru este valabil și pentru înlocuirea ștergătoarelor de parbriz.
Țineți cont de lichidul de frână și plăcuțe
Atât vehiculele electrice, cât și mașinile pe benzină se bazează pe lichidul de frână pentru a-și modula lianții. Spălarea și înlocuirea acestui lichid la intervale regulate este un serviciu necesar, indiferent de grupul de propulsie. Deși timpul de înlocuire variază între vehicule și producători, Ford recomandă înlocuirea lichidului de frână din Mach-E și Lightning la fiecare trei ani.
Plăcuțele de frână sunt și ele un lucru la care șoferii de vehicule electrice trebuie să fie atenți. Vestea bună este că un vehicul electric ar trebui să consume plăcuțe și rotoare la un ritm mult mai lent decât o mașină pe benzină. Deși VE se bazează în continuare pe frânele mecanice, acestea tind să le folosească mai rar, ceea ce duce ulterior la o uzură mai mică a plăcuțelor și rotoarelor.
Uzura anvelopelor
Va trebui să înlocuiți anvelopele vehiculului electric. De fapt, trebuie să le înlocuiți mai des. Anvelopele Michelin Primacy MXM4 de pe modelul Tesla 3 au o adâncime mai mică a benzii de rulare decât anvelopele tipice, pentru toate anotimpurile.
Întreținere EV vs. hibrizi și hibrizi Plug-in
Deoarece mașinile hibride și hibride plug-in au motoare pe benzină la bord, rutina lor de întreținere este mai apropiată de cele ale unei mașini pe benzină, decât ale unui vehicul electric. Cu toate acestea, motoarele electrice ale acestor mașini le permit să încetinească prin frânare regenerativă.
Asta înseamnă că rotoarele și plăcuțele de frână ale vehiculelor hibride și hibride plug-in tind să aibă o durată de viață mai lungă decât cea a mașinilor pe benzină.