Investiție de 3 milioane de euro pentru o nouă linie de producție Napolact. Fabrica din Cluj va produce acum și cașcaval

Joi, FrieslandCampina România a lansat o nouă linie de producție la Fabrica din Cluj, pentru cașcavalul Napolact. La lansare au participat prefectul județului Cluj, Irina Muntean, dar și reprezentați ai Ministerului Agriculturii, senatori, deputați, reprezentanți ai Ambasadei Olandei, președintele APRIL și președintele NRCC.

Pentru această linie de producție a fost necesară o investiție de aproximativ 3 milioane de euro, aceasta făcând parte din planul de extindere a fabricii Cluj din cadrul Centrului de Excelență a brânzeturilor FrieslandCampina România.

Așadar, la fabrica Napolact din Cluj sunt produse felii și blocuri de cașcaval Napolact atât în forma tradițională, cât și bio. De asemenea, noul produs este disponibil atât în comerțul modern, cel tradițional, în platformele de comerț online și HORECA.

La lansarea acestei linii, directorul general al FrieslandCampina România, Ferenc Szecskó, a declarat că linia are o capacitate anuală de peste 3.000 de tone. Mai mult decât atât, numărul locurilor de muncă în domeniul producției de brânză din Cluj a crescut cu 40 datorită acestei linii de producție.

„Marcăm cu mândrie acest moment important în istoria fabricii din Cluj, deoarece astăzi facem încă un pas în călătoria noastră strategică de a crea un centru de excelență pentru brânzeturi la Cluj, începută în 2017 cu noile facilități pentru telemea. Linia de producție pentru cașcaval, inaugurată astăzi, are o capacitate anuală de peste 3000 de tone și crește cu 40 numărul de locuri de muncă din domeniul producției de brânză pentru clujeni. Ne-am angajat să aducem valoare în România, în viețile consumatorilor, angajaților, partenerilor, fermierilor, dar și pentru comunitatea locală”, a declarat Ferenc Szecskó.

Fabrica Napolact din Cluj produce anual 8.000 de tone de brânză și unt

Până acum, produsele fabricate la Cluj erau trei tipuri de telemea, brânză de burduf, brânză topită, unt și lapte, dar din data de 5 mai, alături de ele se află și cașcavalul Napolact.

Directorul general al FrieslandCampina România a mai precizat că anual, capacitatea de producție a centrului de excelență în brânzeturi de la Cluj este de 8.000 de tone de brânză și unt, iar în ceea ce privește laptele în ambalaje de carton, aceasta ajunge la până la 35.000 de tone anual.

„Fabrica din Cluj este locul de naștere a Napolact, un brand iubit de familiile din România. Simțim această responsabilitate, de fiecare dată când lansăm un nou produs, să căutăm calitatea, autenticitatea, deoarece acestea sunt valorile care definesc brandul Napolact. Prin această nouă investiție suntem complet echipați cu o linie de procesare și ambalare a cașcavalului de ultimă generație, ideală pentru a livra un cașcaval autentic românesc, de înaltă calitate. Moștenirea și misiunea Napolact se întâlnesc din nou cu inovația”, a mai spus Ferenc Szecskó.

Creșterile de prețuri au avut un impact asupra afacerii

Directorul Ferenc Szecskó a declarat că anul 2021 a fost unul dificil și mixt, referindu-se la faptul că prima parte a anului a fost una bună, în timp ce, începând din iunie anul trecut, a început să se simtă presiunea prețurilor la energie și presiunea inflației. De asemenea, el a mai spus că și creșterile de prețuri au avut un impact asupra afacerii, subliniind că a fost înregistrată o scădere minoră în venituri.

În ceea ce privește acest an, directorul general al FrieslandCampina România spune că acesta a început mai bine, având în vedere că deja se știa ceea ce va urma. Ferenc Szecskó a mai spus că atunci când a fost întocmit bugetul pentru anul 2022 a fost luată în considerare inflația și costurile ridicate pentru materiale și pentru laptele nepasteurizat. Cu toate acestea, directorul general al FrieslandCampina România spune că a existat o surpriză neplăcută, referindu-se, de fapt, la nivelul inflației, subliniind că aceasta este una galopantă. El a mai spus că nu s-a putut prezice ce nivel va avea inflația.

Așa cum era de așteptat, Ferenc Szecskó spune că prețurile la energie electrică au avut un impact asupra afacerii, însă a precizat că statul a sărit în ajutorul industriei, dar și al consumatorilor casnici, prin plafonarea prețurilor la energie. El a precizat că autoritățile române au decis plafonarea prețurilor la energie pentru luna februarie și martie, iar ulterior aceste plafonări au fost prelungite. Pe acest fond, el a ținut să le mulțumească autorităților din România. Chiar și așa, ajutorul dat de Executiv nu a rezolvat problema deoarece și statul a avut numite limite.

Cu privire la o posibilă creștere a prețurilor produselor Napolact, pe fondul crizei actuale, directorul general al FrieslandCampina România nu a dat un răspuns concret, precizând în schimb că intenția companiei este de a fi responsabilă. Pe de o parte, el a spus că este nevoie de o afacere sustenabilă pentru a putea lansa cât mai multe produse la fel ca acest nou cașcaval, iar pe cealaltă parte, inflația îi afectează pe toți. Ferenc Szecskó a mai spus că investițiile sunt în mod continuu, însă și presiunea prețurilor este la fel de continuă.

Directorul general al FrieslandCampina România a mai precizat că a observat faptul că românii sunt foarte atenți la sănătatea lor și că preferă să plătească pentru calitatea produselor. Ferenc Szecskó a mai spus că nu s-a observat nicio schimbare în ceea ce privește preferințele consumatorilor români cu privire la produsele Napolact, subliniind că cererea a rămas ridicată. De asemenea, el a mai spus că FrieslandCampina România este responsabilă și pentru managementul prețurilor și că trebuie să se asigure că acestea sunt mereu competitive pe această piață.