În ultimul an, românii au preferat să îşi renoveze băile şi living-urile şi să îşi reamenajeze grădinile, după cum arată analizele Hornbach, unul dintre principalii retaileri locali de materiale de construcţii şi grădinărit.
"În funcţie de vânzările realizate în magazinele Hornbach, băile şi camerele de zi se clasează în topul celor mai renovate zone din locuinţele românilor, în ultimul an. În plus, şi pentru reamenajarea grădinilor am observat un interes în creştere în ultima perioadă”, a declarat Mugurel Horia Rusu, Directorul General al Hornbach România.
Pe categoria de produse pentru locuinţă, articolele care au înregistrat cele mai mari vânzări au fost vopselele, pardoselile şi obiectele sanitare, în timp ce pe zona de grădină s-au cumpărat cu precădere articole pentru îngrijirea gazonului.
Potrivit lui Mugurel – Horia Rusu, unul dintre motivele pentru care românii au început să investească tot mai mult în renovarea locuinţelor şi reamenajarea grădinilor este acela că şi-au dorit să aducă o schimbare în aceste spaţii prin proiecte de renovare.
Ultima perioadă a adus modificări şi în atitudinea consumatorului român, acesta devenind mai atent la cheltuieli, mai disciplinat. Dacă în trecut designul era principalul factor decident, astăzi românii se orientează în primul rând în funcţie de raportul calitate – preţ al produselor, înţelegând că materialele de o calitate superioară asigură o durată mai lungă a lucrărilor.
Grupul Hornbach, fondat în 1877, este o afacere de familie şi se numără printre liderii de pe piaţa magazinelor de materiale de construcţii şi grădinărit din Europa. În România, Hornbach a deschis primul magazin în 2007, iar în acest moment deţine trei magazine în Bucureşti (Berceni, Militari şi Baloteşti), unul în Braşov şi unul în Timişoara.