Bode a afirmat că, în acest an, din bugetul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a fost alocată suma de 16,3 milioane lei cu care au fost asfaltaţi 32 de kilometri de drum, realizaţi alţi 10.000 de metri liniari de parapeţi şi amplasate 250 de indicatoare rutiere şi marcaje.
„Din păcate, în ultimii ani, nu s-a investit aproape nimic în tot ce ar fi trebuit să însemne întreţinerea şi punerea în siguranţă a circulaţiei pe acest obiectiv. De aceea, Guvernul Ludovic Orban, prin DRDP Cluj, pentru că vom fi pe sectorul Alba, a decis ca în acest an, din bugetul CNAIR, bugetul de întreţinere, să aloce suma de 16,3 milioane lei.
Cu aceşti bani am reuşit să realizăm 32 de kilometri de covor asfaltic, 10.000 de metri liniari de parapeţi metalici de beton, 250 de indicatoare rutiere, marcaje; aceste lucrări le-am realizat, sunt finalizate, mergem să inspectăm traseul până acolo.
Vom continua investiţiile în acest obiectiv în limitele legii, adică punerea în siguranţă a circulaţiei, pentru că şi cei dinaintea noastră puteau să facă acest lucru, dar s-au prevalat de faptul că acest obiectiv este în instanţă şi până la clarificări nu au investit. Vom continua şi pe celelalte trei sectoare din patru câte sunt pe Transalpina, a explicat Lucian Bode.
Potrivit ministrului, lucrările sunt realizate în proporţie de 85%, între timp, fără alte investiţii, acestea degradându-se însă.
Ce spune Orban despre Transalpina
Premierul Ludovic Orban a afirmat că Transalpina este un drum extrem de important, nu doar cu valoare turistică, care asigură şi legătura între Ardeal şi Oltenia şi, după clarificarea problemelor juridice, va fi adus la parametri tehnici normali.
Modernizarea drumului a început în anul 2008, atunci când ministru al Transporturilor era actualul prim-ministru.
Ludovic Orban şi Lucian Bode efectuează, vineri, o vizită de lucru în judeţe Gorj şi Alba în vederea recepţiei lucrărilor de reabilitare prin reciclare in situ a 32 de kilometri de drum. Reparaţiile au fost făcute pe raza judeţului Alba, pe porţiunea aflată între Şuşag şi Oaşa. Metoda reciclării in situ presupune decopertarea drumurilor, iar materialul rezultat se refoloseşte.