În ultimii doi ani, peste 100 de companii franceze au intrat pe piaţa locală, potrivit afirmaţiilor preşedintelui Camerei Franceze de Comerţ şi Industrie în România, Bruno Roche. În prezent, circa 50 de companii din Hexagon prospectează piaţa locală.
”Aproximativ 15% dintre aceste firme ajung să şi investească în România”, spun reprezentanţii instituţiei. Segmentele pe care sunt interesate să investească sunt energia, transporturile, sănătate, mediu etc.
Însă, pentru ca numărul de companii franceze, şi nu numai, să investească în România, este vital ca ţara să-şi rezolve problemele de infrastructură rutieră şi feroviară.
”România trebuie să-şi dezvolte infrastructura altfel va fi ocolită. Este absolut necesar să se construiască de urgenţă autostrăzi, să se modernizeze integral sistemul de căi ferate. Este vital pentru transportul între Vestul şi Estul Europei”, spune Bruno Roche, care militează şi pentru parteneriatele public-private (PPP).
”PPP a funcţionat peste tot, nu înţeleg de ce România nu apelează la aşa ceva. Este cea mai bună sursă de finanţare”, adaugă preşedintele. În Franţa, din cei 6.500 km de autostrăzi, peste 90% dintre aceştia sunt concesionaţi.
Din punct de vedere al relaţiilor comerciale, Franţa este cel de-al treilea mare partener de schimb al României, în primul semetru al acestui an exporturile către Hexagon depăşind 1,43 miliarde de euro, în timp ce importurile au însumat 1,23 miliarde de euro. Statisticile oficiale poziţionează investitorii francezi pe locul cinci în totalul investiţiilor străine în România, cu aproximativ un stoc de 3,9 miliarde de euro şi un flux de 591 de milioane de euro în 2009.
În perioada 1999-2009, investiţiile franceze directe au crescut de nouă ori, în prezent fiind înregistrate la Registrul Comerţului peste 6.000 de companii cu capital francez. Firmele acestea numără 90.000 de angajaţi în România.