Ajutorul clamat de secretarul de stat in Ministerul Educatiei si Cercetarii, Anton Anton se adreseaza strict furnizorilor. Una dintre cele mai importante investitii ale grupului Renault in Romania, centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie (RTR) a fost inaugurata la sfarsitul saptamanii trecute. Desi investitia anuntata la inceputul acestui an pentru RTR se cifra la aproximativ 450 de milioane de euro pana in 2015, Luc-Alexandre Menard, presedintele Automobile Dacia, a de
Ajutorul clamat de secretarul de stat in Ministerul Educatiei si Cercetarii, Anton Anton se adreseaza strict furnizorilor.
Una dintre cele mai importante investitii ale grupului Renault in Romania, centrul de inginerie Renault Technologie Roumanie (RTR) a fost inaugurata la sfarsitul saptamanii trecute. Desi investitia anuntata la inceputul acestui an pentru RTR se cifra la aproximativ 450 de milioane de euro pana in 2015, Luc-Alexandre Menard, presedintele Automobile Dacia, a declarat ca pana in 2009 vor fi cheltuiti numai 100 de milioane, pastrand secretul asupra investitiilor ulterioare.
“Investitiile de 100 de milioane de euro reprezinta doar prima etapa a acestui proiect, insa nu putem spune la cat se vor ridica investitiile totale decat dupa doi-trei ani, cand lucrurile vor deveni mai clare cu privire la evolutiile pietei”, a spus Menard.
Pe langa biroul de studii din Bucuresti, inchiriat intr-o cladire din nordul orasului, RTR va avea si un centru de incercari, a carui locatie nu a fost inca decisa, deocamdata negocierile fiind in derulare. Se pare ca problema cu care se confrunta investitorul este legata chiar de dezvoltarea centrului de teste din zona Titu, unde, alaturi de cele 258,4 hectare deja achizitionate, mai sunt necesare alte aproape 450 de hectare, al caror pret insa a explodat odata cu anuntul soririi Renault. Conform presedintelui Dacia, este posibila chiar schimbarea amplasamentului.
Invitat la inaugurarea birourilor din Bucuresti, secretarul de stat in Ministerul Educatiei si Cercetarii, Anton Anton, a declarat ca Guvernul va sprijini compania Renault pentru dezvoltarea acestui nou proiect, inclusiv printr-un ajutor de stat care poate reprezenta pana la 50% din investitia totala, fara a dezvalui o suma exacta: “Romania are ca prioritate cercetarea in domeniul industriei auto. Nu o sa oferim toti banii pentru cercetare din bugetul Romaniei centrului Renault, insa o buna parte a acestor fonduri ar putea fi castigata de Renault”.
Contactat de “Capital”, Constantin Stroe, vicepresedintele Dacia, a declarat ca ajutorul statului roman se refera de fapt la furnizorii de componente, “in sensul ca acestia pot beneficia de fonduri daca vin cu un proiect competitiv. Nu am primit nici un ban de la Guvern pentru RTR.”
“Tehnocentrul romanesc”, al doilea ca importanta la nivelul grupului Renault, va avea in final circa 3.000 de angajati, in prezent ritmul de recrutare fiind de 60 de persoane lunar.
Sursa: Capital 25 Iunie 2007