Testul acesta va va ajuta sa va descoperiti stilul propriu de invatare. Nu exista raspunsuri bune sau rele. Rezultatul si comentariile prezentate succint indica doar modul dvs. specific de a invata. Rezultatul nu evalueaza usurinta cu care invatati.In tabelul urmator se afla patru enunturi insiruite pe noua randuri. Cititi cu atentie enunturile de pe fiecare rand. Pentru fiecare grupa de patru enunturi, din cadrul fiecarui rand, aveti la dispozitie cate patru puncte pe care trebuie sa le distribuiti, acordand patru puncte propozitiei care caracterizeaza cel mai bine stilul dvs. de a invata si un punct aceleia care il descrie cel mai putin. Atribuiti un punctaj diferit fiecaruia dintre cele patru enunturi ale fiecarei grupe. In casutele numerotate diferit in josul fiecarei dintre cele patru coloane, treceti punctele alocate enuntului corespunzator cifrei indicate pentru fiecare rand. De exemplu, in prima coloana, daca la enuntul de pe randul 2.(„sunt receptiv”) ati trecut trei puncte, cifra respectiva o treceti in casuta notata cu doi. Daca la enuntul de pe randul 7. („sunt orientat spre prezent”), prima coloana, ati trecut un punct, cifra respectiva o treceti in casuta notata cu 7. Procedati la fel pe fiecare coloana. Adunati apoi pe fiecare coloana numerele trecute. Scorul cel mai ridicat indica modul predilect de invatare. Rezultatele in raport cu cele patru moduri de invatareModul „Experienta concreta” (EC)1) Un rezultat ridicat arata ca sunteti receptiv la orice demers care decurge din propria experienta. Aveti tendinta sa utilizati cu folos capacitatea de empatie in raport cu alte persoane si rationamentul intuitiv in situatii interpersonale si sociale. Valorificati intr-o mica masura abordarile teoretice, pe care le considerati ca fiind inutile sau cu valabilitate redusa. Invatati mai bine in situatiile la care participati direct si din exemplele concrete aplicate. Sunteti mult mai interesat de schimburile de idei si de discutii cu ceilalti colegi de curs decat de expunerile profesorilor. Din punctul de vedere al expertilor, aceasta manifestare este tipica unor persoane extrovertite, care simt nevoia de afiliere. 2) Un scor coborat arata, dimpotriva, ca aveti aptitudini reduse si/sau interes redus pentru activitatile care necesita implicatii personale si interpersonale sau interactiuni sociale (lucru in echipa, ancheta pe teren, exercitii socio-dinamice etc.). Cautati mai degraba conditii de invatare impersonale: cursuri (expuneri) teoretice, exercitii conceptuale, laboratoare cu manipulare de obiecte. Modul „Observare reflexiva” (OR)1) Un rezultat ridicat releva tendinta de a invata prin observare impartiala (obiectiva) si prin reflectie personala. Pentru a va forma o opinie personala va bazati, inainte de orice, pe observare atenta si gandire matura. Acordati importanta cercetarii experimentale si analizei metodice a rezultatelor obtinute in timpul culegerii de date. Manifestati tendinta accentuata de a fi autonom. Sunteti o persoana introvertita. 2) Un rezultat scazut reflecta tendinta de a neglija observarea si reflectia in raport cu ceea ce se petrece. Fie ca se datoreaza inaptitudinii, fie lipsei de interes, aceasta incapacitate este tipica oamenilor care nu se bazeaza pe propriul lor eu, care nu se autoanalizeaza, care nu prea au incredere in propria lor capacitate de a prelucra informatia si propria lor judecata. Sunteti dependent de altii si de evenimente. Invatati superficial. Modelul „Conceptualizare abstracta” (CA)1) Un rezultat ridicat denota ca va bazati, in principal, in timpul invatarii pe gandirea logica si pe informatia teoretica. Apelati la modul conceptual, prin analiza si sinteza, pentru a construi idei logice, rationale. Cautati sa ajungeti la cunostinte obiective, bazate pe cercetari exhaustive si recunoscute (consacrate). Metodele de invatare care pun accentul pe teorie si analiza sistematica si impartiala va convin, in timp ce acelea care se bazeaza pe date subiective si nestructurate va aduc mai degraba frustrare. Sunteti un tip introvertit.2) Un rezultat scazut caracterizeaza mai mult subiectii intuitivi, impulsivi sau care nu se incred in cunostintele teoretice, concepute ca fiind rupte de realitate. Aceasta atitudine este tipica oamenilor care valorifica mai mult experienta concreta si actiunea practica; este considerat de catre acesti subiecti ca fiind in general, conceptualizarea teoretica ca o pe pierdere de timp si de energie. Modul „Experimentare activa” (EA)1) Un rezultat ridicat arata tendinta care se bazeaza pe experiment in actul invatarii. Invatati mai bine din aplicatii ale notiunilor si solutiilor teoretice. Fiind mai mult orientat spre actiune decat spre reflectie, detestati situatiile abstracte sau pasive, cum ar fi expunerile. Sunteti mai degraba un tip extravertit si va place de obicei sa comparati ideile si cunostintele cu ale celorlalti pentru a le valida, a le supune testului realitatii. 2) Un rezultat scazut reflecta tendinta de a neglija verificarea si aplicarea notiunilor sau chiar de a evita aplicarea mijloacelor care pot contracara situatiile neadecvate. Astfel de persoane, in lipsa de abilitate, isi pot cu greu asuma o sarcina de teama de a nu se compromite.CursuriFundatia Resurse Umane Romania organizeaza un program de Comunicare si pregatire motivationala bazat pe cele mai recente cunostinte din domeniul NLP (Programarea neuro-lingvistica).1. Comunicare: Arta si tehnica comunicarii; Sisteme de reprezentare; Raport; Pacing si Leading; Meta – Model si Obiective; Tehnica de ancorare; Disociere vizuala / kinestetica; Training de flexibilitate in tehnica de ancorare; Reframing (technica de reinterpretare)2. Motivarea personalului:De la viziune la obiective personale; Motivatia ca mod de conducere; Motivatie sau manipulare3. Coaching sau Curs de formare:Individ si echipa; Comunicare; Motivatie si integrare; Creativitatea4. Stresul si managementul timpului:Ce este Stresul ?; Creierul; Factorii de stres. Cum se recunosc semnale prin care se poate evita stresul; Structura si inteligenta sentimentelor; Stres la locul de munca; Obiective si sindromul „urgent – important”; Selfcoaching. Exercitii de autoformare pentru ocolirea stresului.Programele sunt destinate managerilor si specialistilor doritori sa-si perfectioneze tehnicile de comunicare si de conducere pentru a atinge pozitii de varf in afacerile societatii. Informatii suplimentare: Tel./Fax: 0241/52.18.34; Mobil: 0744/832.838, 0723/93.74.69, e-mail: kitu_ci@yahoo.comUniversitatea POLITEHNICA din Bucuresti – Centrul de Perfectionare in Asigurarea Calitatii si Certificare Auditori organizeaza din 27.10.2003: 1. Cursuri postuniversitare de perfectionare (durata de 75 ore):Dezvoltarea si implementarea sistemului de management al calitatii; Managementul calitatii;Auditul calitatii (formare auditori).2. Curs postuniversitar, in colaborare cu „Centrul de Pregatire si Perfectionare al Inspectiei Muncii”, in perioada: 15.10 – 15.12 2003 (durata de 270 ore): Managementul securitatii si sanatatii in munca.3) Cursuri de scurta durata: Formarea auditorilor interni (conform ISO19011:2002) – 4 zile; Imbunatatirea continua a calitatii – 3 zile; Documentele sistemului de management al calitatii ISO/TC 10013:2002 – o zi; Standardele ISO 9000:2000 – 3 zile. Informatii: Tel/Fax 021-410.43.84 Interact Business Communications organizeaza: 1. Training pentru personal: Conversatii eficiente la birou ; Standarde de redactare a documentelor de afaceri; Instrumente de dezvoltarea asertivitatii; Abilitati de vanzare eficienta; Standarde AAA de excelenta in tratarea clientilor; Schimbarea pentru succes; Planificarea pentru succes; Training de limbi straine 2. Training pentru managementul de mijloc: Programe pentru abilitati de conducerea afacerii; Programe pentru abilitati de conducerea personalului; Programe pentru abilitati de administrare a proceselor3. Training pentru reprezentantii departamentului de resurse umane: Bazele managementului de resurse umane; Instrumente de dezvoltare organizationala pentru personalul din resurse umane; Instruirea instructorilor; Consultantul intern; Comportament organizational pentru personalul din resurse umane. rnInformatii suplimentare: rnTel/Fax: 326.81.70, rnMobil: 0722/525.505.
Inveti usor, inveti cu spor!
16 octombrie 2003, 12:00
Ultima modificare în 16 octombrie 2003, 15:00
Testul acesta va va ajuta sa va descoperiti stilul propriu de invatare. Nu exista raspunsuri bune sau rele. Rezultatul si comentariile prezentate succint indica doar modul dvs. specific de a invata. Rezultatul nu evalueaza usurinta cu care invatati.In tabelul urmator se afla patru enunturi insiruite pe noua randuri. Cititi cu atentie enunturile de pe fiecare rand. Pentru fiecare grupa de patru enunturi, din cadrul fiecarui rand, aveti la dispozitie cate patru puncte pe care trebuie sa le distrib
Etichete: arhiva,
rezultate
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Arhiva
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook