De exemplu, cosmetica organică românească este prea puţin cunoscută şi apreciată de publicul românesc şi de piaţa autohtonă, în ciuda avantajelor sale unice şi foarte competitive faţă de cosmeticele de sinteză: o gamă extrem de bogată de plante şi compuşi vegetali cu multiple proprietăţi antioxidante, antimicrobiene şi de regenerare a pielii, păstrarea intactă a compușilor bio-activi în produsul cosmetic finit, diversitatea combinării extractelor vegetale și potențialul terapeutic dovedit științific.
“Avem o ţară foarte bogată în floră, în România există peste 3.500 specii de plante foarte puţin studiate, dar studiile vor continua. România are un potenţial enorm de dezvoltare şi, din fericire, de doi-trei ani lumea s-a reîntors către produsul cosmetic românesc”, spune Ioana-Adina Oancea, farmacist-estetician, co-fondator Careless Beauty, companie fondată în 1992 la Constanţa, cu capital integral românesc și având în portofoliu 22 de produse cu ingrediente naturale. De altfel, compania promovează cosmetica integral organică şi este singurul brand românesc de cosmetică organică brevetat (deţine până în prezent 4 brevete de invenţie).
“Natura oferă o gamă infinită de metode de îngrijire a tuturor tipurilor de piele, dar în acelaşi timp este extrem de greu de reprodus în laborator. (…) Doar două zile pe an pot recolta un anumit mugure de plantă. Avantajul major al extractelor din plante româneşti este că au o penetrabilitate foarte mare, sunt recunoscute rapid de către organism, deţin o compoziţie chimică foarte variată, bogată în principii active şi au un potenţial regenerator foarte puternic al concentraţiilor de plante“, spune și Elena Oancea, fondator Careless Beauty.