Ioana Molnar, Florăria Magnolia: Din dorinţa de a fi ferme şi a impune respect, femeile riscă să devină uşor masculine

Ioana Molnar este femeia de afaceri care, alături de soţul său, Gabriel, au pus temeliile florăriilor Magnolia, în 1997, cu un buget de 3.000 de mărci, iar în prezent rulează afaceri de peste 3,5 milioane de euro.

Capital: Care este secretul unei cariere de succes pentru dumneavoastră? 
Ioana Molnar: Modul prin care poţi mobiliza o echipă. De fapt, acesta este cel mai mare atu, pentru că nu poţi creşte un business singur. Să poţi mobiliza tot personalul să meargă în aceeaşi direcţie şi la o capacitate ridicată poate părea un lucru uşor, dar din punctul meu de vedere acesta este secretul succesului profesional. Cred că nu ideile sunt cea mai mare problemă, ci modul în care le punem în practică pentru a obţine rezultate maxime. 

Capital: Cum a pornit Florăria Magnolia?
Ioana Molnar: Ne-am dorit o afacere elegantă şi civilizată, deoarece florile se vindeau în special în pieţe şi la tarabe. Ne plac florile şi am văzut ce reacţii minunate au oamenii în momentul în care le primesc. În multe situaţii florile spun mai mult decât o mie de cuvinte. Apoi, un motiv important a fost acela că nu necesită o investiţie mare, neexistand o concurenţă acerbă în acest domeniu. 

Capital: Care sunt perspectivele acestui business? 
Ioana Molnar: În marea majoritate a cazurilor, florile sunt cumpărate ca să fie oferite altora. O floare transmite un mesaj care de multe ori este greu de redat în cuvinte. Cu cât societatea noastră devine mai globalizată, iar lipsa timpului devine o problemă tot mai mare, trimiterea sau oferirea florilor devine tot mai comodă. Putem spune că florile au fost şi vor fi mereu la modă. S-au descoperit morminte vechi de mii de ani care conţineau urme de flori, semn că simbolistica lor dăinuie de mii de ani. 

Capital: Ce cifră de afaceri aţi înregistrat la finele lui 2015, dar profit? Ce aşteptări aveţi pentru primul semestru din 2016? 
Ioana Molnar: Cifra de afaceri pe 2015 a fost de 3,5 milioane de euro. Suntem convinşi că trendul va fi în continuare crescător, ca de altfel comerţul în general.
        
Capital: Cum caracterizați piața în care activați și ce credeți că ar trebui îmbunătățit la nivel de piață în România?    
Ioana Molnar: Din păcate, este mult comerţ cu flori „la negru“, ceea ce ne dezavantajează. Apoi, nu există reglementari legislative pentru piaţa florilor, nici măcar un cod CAEN specific doar acestui tip de activitate (mă refer la comerţul cu amănuntul). 

Capital: Cum vedeţi viitorul antreprenoriatului feminin în România?
Ioana Molnar: Femeile au luptat pentru scopul lor, în ultimii zeci de ani au câştigat mult teren pentru funcţiile de conducere. Cred, totuşi, că trebuie să fim atente pentru că, din dorinţa de a fi ferme şi a impune respect, riscăm să devenim uşor masculine. Nu este uşor să fii  femeie de afaceri şi să ai grijă şi de familie în acelaşi timp, ca atare cele care se încumetă să intre pe acest teren minat au toată aprecierea mea.