Administrația Prezidențială anunță că în cursul zilei de marți, președintele Klaus Iohannis urmează să lanseze în dezbatere publică raportul „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile”, într-un eveniment organizat la Cotroceni.
Mai exact, potrivit sursei citate, șeful statului își dorește „educaţia privind clima” să devină o materie şcolară. Astfel, elevii vor fi informați din timp despre factorii care duc la degradarea mediului înconjurător și efectele acestora.
De menționat este faptul că dezbaterea publică pe care șeful statului o lansează marți vine la o zi distanță după ce, pe 10 ianuarie, Klaus Iohannis a promulgat legea care pune bazele unei strategii privind educaţia pentru mediu şi încurajează formarea de competenţe de mediu în rândul elevilor, prin includerea acestora în curricumul naţional pentru învăţământul primar şi gimnazial.
Klaus Iohannis își dorește o nouă materie în școli
Astfel, raportul „Educaţia privind schimbările climatice şi mediul în şcoli sustenabile” reprezintă un prim pas pentru a dezvolta concret această strategie, informează Administraţia Prezidenţială.
„Preşedintele României, Klaus Iohannis, a promovat constant educaţia, protecţia mediului şi combaterea schimbărilor climatice ca teme prioritare ale mandatelor sale. Pentru a genera politici publice şi soluţii concrete în aceste domenii,
Preşedintele Klaus Iohannis a decis organizarea, la nivelul Administraţiei Prezidenţiale, a unor formate diverse de lucru, unele mai ample, desfăşurate pe parcursul mai multor ani, precum cele care s-au finalizat cu Proiectul România Educată, altele pe subiecte punctuale, precum grupul de lucru pe tema „Combaterea schimbărilor climatice: o abordare integrată”, înfiinţat la începutul anului 2022.
Totodată, începând cu anul 2021 funcţionează Grupul de lucru pe tema educaţiei cu privire la schimbări climatice şi mediu, care reuneşte reprezentanţi ai Administraţiei Prezidenţiale, ai Ministerului Educaţiei, ai Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, ai instituţiilor de învăţământ, ai elevilor, ai profesorilor şi ai părinţilor, precum şi ai unor ONG-uri cu experienţă relevantă”, a transmis Administraţia Prezidenţială.
Sursa citată mai precizează că obiectivul princiapl al grupului de lucru este acela de a contribui la îmbunătăţirea calităţii educaţiei privind schimbările climatice şi mediul, prin dezvoltarea unui program de educaţie pentru climă la nivel naţional.
Cu ce se ocupă grupul de lucru
Administrația Prezidențială mai arată că în 2021, grupul de lucru a avut întâlniri constante, în cadrul cărora au fost abordate mai multe teme referitoare la infrastructură, materiale didactice, dar și formarea cadrelor didactice.
Potrivit sursei citate, în momentul în care toate aceste lucruri ar urma să fie implementate, ele vor creşte expunerea elevilor la informaţii referitoare la factorii care duc la degradarea mediului şi accelerează schimbările climatice.
„Grupul de lucru s-a reunit în mod constant pe parcursul anului 2021 pentru a aborda teme legate de infrastructură, formarea cadrelor didactice, aria curriculară, materialele didactice, instrumentele digitale pentru educaţia privind clima, activităţile educative în natură ş.a.
Documentul vizează învăţământul preuniversitar şi lărgirea accesului la educaţia privind schimbările climatice şi mediul şi include o serie de propuneri şi de măsuri concrete. Odată implementate, toate acestea vor creşte expunerea elevilor la informaţii referitoare la factorii care duc la degradarea mediului şi accelerează schimbările climatice. În acelaşi timp, s-a avut în vedere şi componenta practică, asigurând astfel elevilor şi contextul pentru a se implica, pe parcursul şcolarizării, în activităţi aplicate de protecţie a mediului înconjurător”, se mai arată în comunicatul Administraţiei Prezidenţiale.