Astfel, un subcapitol al proiectului este dedicat Educaţiei, el conţinând direcţii de acţiune precum „stimularea cercetării ştiinţifice” şi „corelarea politicilor privind piaţa muncii cu cele de educaţie şi sănătate”.
„Este un răspuns instituţional remarcabil la solicitările societăţii civile. În primul rând este un exemplu fericit de leadership strategic ca preşedinţia să admită că Educaţia contează şi că ţine de securitatea naţională. România a început să comită a treia mare transformare a sistemului de educaţie în 150 de ani”, a comentat Marian Staş, expert în Educaţie. Cu toate acestea, şi alte documente similare din anii 2008 şi 2010 au inclus referiri la sistemul educaţional, precum "modernizarea radicală a sistemului de educaţie şi valorificarea eficientă a potenţialului uman, ştiinţific şi tehnologic, precum şi a resurselor naturale”, potrivit proiectului de acum opt ani.
„Deocamdată astfel de declaraţii au rămas pur demagogice. Cu toate acestea, am încredere că preşedintele Iohannis va media un dialog structurat şi consistent între politicieni, autorităţi cu rol de reglementare şi management în educaţie pe de o parte, elevi, părinţi, mediul de afaceri şi societatea civilă (inclusiv organizaţiile neguvernamentale cu expertiză în domeniu şi care au fost ignorate până acum), pe de altă parte”, a spus Tincuţa Apăteanu, expert în Educaţie.