În perioada martie-noiembrie, în Uniunea Europeană s-au cheltuit 7,1 milioane de euro pe mai mult de 110.000 reclame politice, formate din bannere prin serviciul de publicitate al Google și videoclipuri pe YouTube, conform raportului de transparență al companiei. În România, partidele politice au investit aproape 700 de mii de euro în reclame pentru europarlamentare și prezidențiale, investind peste 3.700 de reclame online.
Locul 1 este ocupat de către Grecia, cu o investiție de 1.037 milioane de euro. Acolo, Nea Demokratia a investit aproape cât toate partidele din România, 650.000 de euro. În topul investițiilor în reclamă politică pe Google urmează Spania, cu 927.000 euro; Austria, cu 893.000 euro și Germania cu 736.000 euro.
Locul 5 este ocupat de către noi. În România, partidele și firmele prin care s-au derulat campaniile electorale online, au investit în reclame politice, până la data publicării acestui articol, 697.850 de euro. Urmează ca USR-PLUS, PNL, PSD, PMP, ALDE, Pro România și UDMR să își recupereze acești bani de la stat, care decontează cheltuielile de campanie electorală competitorilor care au scos peste 3% la alegerile prezidențiale. De asemenea, cheltuielile de la europarlamentare au fost deja recuperate. Cei mai mari investitori românești în reclamele Google sunt USR, PNL și PSD.
Atelierul de Internet, firma folosită de către USR pentru realizarea campaniei online, a investit până în prezent 108.350 euro pe 508 reclame politice. Cea mai mare parte a banilor (peste 53.000 de euro) a fost plătită în ultima săptămână de campanie, înaintea primului tur al prezidențialelor.
În cazul PNL-ului, cea mai mare parte a banilor investiți de liberali în reclama politică pe serviciile Google au fost făcute în campania de la europarlamentare, prin firma Future Innovation: 154.250 euro plătiți pe 105 reclame politice.
În ultimul rând, Social-democrații au investit direct banii, pentru 140 de reclame pe Google și YouTube. Cele mai mari sume, care au variat între 50 și 500 de euro, au fost investite în bannerele de pe Google, cu Viorica Dăncilă, la prezidențiale. În perioada de precampanie și campanie pentru primul tur, PSD a plătit peste 20.000 de euro pe reclamă politică. Cele mai consistente sume s-au plătit de la PSD în perioada de campanie pentru europarlamentare.