“În fiecare an aţi vorbit de cifre. Eu am plecat cu altă abordare şi am început să consolidăm o legătură foarte strânsă cu constructorii şi am stabilitt o vizită lunară pe şantierele de lucru. Este adevărat că pe şantier sunt foarte multe plângeri. Ne-am întâlnit de multe oric cu situaţia în care proiectantul şi-a făcut lucrarea foarte prost. Am stabilit să nu ne mai întâlnim cu acelaşi greşeli. Nu vă ascund că am găsit neînţelegeri în comisia de transport. Nu poţi să fi proiectant un an de zile la o lucrare foarte importantă cu un plan foarte prost. Ca proiectant, dacă ai greşit şi vi cu o a 2a soluţie, ieşim în pierdere”, a spus Ion Gavrilă în cadrul conferinţei.
“Tronsonul Sighişoara-Braşov, care este deja în adjudecare, este sub risc de contestaţii. Nu suferim doar noi, ci toată ţara. Legat de coridorul sudic, avem studiul de fezabilitate pentru tronsonul Arad-Caransebeş, iar Caransebeş-Calafat este şi el deja în studiu de fezabilitate. Bucureşti-Giurgiu este şi el în studiu de fezabilitate, o să incepem cu podul în 2019, după care vom face modernizarea liniei de contact.”
“Anul acesta ne-am propus să avem 23 de poduri şi podeţe, să avem 47 de staţii de cale ferată modernizate şi 42 de treceri la nivel. Cu bugetul de anul acesta, sperăm să facem inclusive cca 430 de restricţii de viteză. Am inventariat, faţă de alţi ani, toate zonele în care există un trafic mai mare de circulaţie şi avem restricţii de viteză şi putem ridica cu forţe proprii restricţia de viteză. Ne-am propus, împreună cu direcţia de exploatare, să ridicăm 25% din restricţii.”
“Nu avem suficienţi bani nici anul acesta. Nici anul trecut nu am avut suficienţi, iar când au venit, era prea târziu şi nu am putut să îi folosim. Domnul Ministru ne acordă o mare importanţă. Am stabilit cu toţi directorii că niciun document nu are voie să stea până a doua zi în birou.”
“Legat de aeroport, ne-am propus să modernizăm în 2019 acea haltă, iar de la halta Otopeni până la aeroport intenţionăm să facem o şosea cu autobuze. Avem în vedere să realizăm ambele variante, dar 90% nu se va concretiza.”
“Trebuie făcut ceva cu Gara de Nord. Din prima zi în care am venit, am pus accentual pe curăţenia gării. Directorii trimit fotografii în timpul curăţeniei, iar eu consider că situaţia s-a schimbat. Mai avem probleme cu paza. Modernizarea Gării de Nord costă un miliard de euro, o sumă cam mare de bani, însă are nevoie de soluţii. O avem o intenţie, dar nu pentru anii 2018-2019-2020.”
Conferința Transporturi și Infrastructură 2018 a fost organizată de Capital, la Hotel Domenii Plaza, cu sprijinul partenerilor: Delta Bloc, Danube Total Grup, Grampet Group, SCC Erbașu și International Lazar.