Ion Țiriac a cunoscut întâi succesul în sport, şi abia după aceea în afaceri. De numele său se leagă business-uri diverse: de la asigurări, la bănci şi retaileri auto, vândute apoi unor multinaţionale pe sute de milioane de euro. În 1994, a lansat compania de Asigurări Ion Țiriac, cu 3 milioane de euro. A vândut pachetul majoritar, în 2000 către Allianz, unul dintre cele mai mari grupuri financiare de asigurări pentru doar 12 milioane de dolari. Între timp, Allianz Țiriac
Ion Țiriac a cunoscut întâi succesul în sport, şi abia după aceea în afaceri. De numele său se leagă business-uri diverse: de la asigurări, la bănci şi retaileri auto, vândute apoi unor multinaţionale pe sute de milioane de euro.
În 1994, a lansat compania de Asigurări Ion Țiriac, cu 3 milioane de euro. A vândut pachetul majoritar, în 2000 către Allianz, unul dintre cele mai mari grupuri financiare de asigurări pentru doar 12 milioane de dolari. Între timp, Allianz Țiriac a ajuns cel mai mare jucător de pe piaţa românească, iar pachetul minoritar păstrat de Țiriac valorează acum mult mai mult.
La fel s-a intâmplat şi cu Banca Ion Țiriac: pachetul majoritar a fost vândut către grupul HVB, valoarea tranzacţiei ridicându-se la 248 de milioane de euro. Între timp, HVB a fost cumpărat de grupul italian Unicredit, care a decis să opereze în România asociindu-şi numele cu Țiriac, care a rămas acţionar. Numele lui Țiriac este legat şi de venirea Metro Cash&Carry în România, dar şi de intermedieri cu autovehicule. A adus în România Mercedes, Ford, Jeep, Land Rover. În noiembrie, afaceristul şi-a vândut participaţia în firma Mercedes Benz România, iar din vara lui 2010 va pierde şi licenţa de importator Ford, pe măsură ce producătorul auto american îşi va dezvolta afacerile la Craiova.