Drumul Expres Brăila-Galați ar putea fi dat în trafic mai devreme de aprilie 2024
„În şantierul Drumului Expres Brăila-Galaţi continuă execuţia lucrărilor la cea mai mare lucrare de artă pe care o avem în construcţie, după podul de la Brăila, şi anume la o super-structura mai lungă de 1,7 km, care include viaducte peste complexul feroviar şi digul de protecţie, dar mai ales un pod hobanat peste Râul Siret, cu o deschidere centrală de 130 de metri şi două secundare de câte 80 m.
Au fost deja foraţi, armaţi şi turnaţi 280/900 piloţi şi estimăm ca, până la sfârşitul lunii iulie a acestui an, să se finalizeze această etapă aferentă lucrărilor de artă peste râul Siret, care cuprinde următoarele structuri: viaductul de acces de pe malul drept (896, 42 ml), podul peste râul Siret (307,75 ml), viaductul de acces de pe malul stâng (447,91 ml), pasaj peste complexul de cale ferată (139,14 ml). Pentru acest tip de lucrare, antreprenorul are 10 instalaţii de forat mobilizate numai în acest loc, 186 muncitori în total, pe întregul şantier şi încă 57 utilaje, iar liniile de producţie a grinzilor vor fi mutate de la Adjud în acest şantier. Stadiul fizic al Drumului Expres Brăila-Galaţi a ajuns la 65%, iar dacă vremea va fi favorabilă şi antreprenorul va menţine ritmul de lucru se poate lua în considerare darea în trafic a acestui obiectiv mai devreme de termenul contractual de finalizare din aprilie 2024″, a scris Ionel Scrioșteanu pe Facebook.
Lucrările care se mai execută pe șantierul Drumului Expres Brăila-Galați
Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor a precizat, totodată, că pe şantierul Drumului Expres Brăila-Galaţi se mai execută lucrări de amenajare a platformelor pentru standurile grinzilor aferente viaductului peste Siret, se execută şanţurile pentru colectarea apelor pluviale aferente sensului giratoriu de la km 1+524, care asigură intersecţia dintre DE Brăila-Galaţi şi drumul de legătură dintre podul peste Dunăre şi DN2B, se montează parapetul aferent sensului giratoriu menţionat anterior (giratoriu care va fi dat în trafic odată cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi – Tulcea şi prima etapă a drumurilor de legătură), se execută lucrări de relocare a reţelelor de utilităţi publice şi se realizează sistemul ITS.
„Constructorul este Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, cu o valoare a contractului de 371.416.131,09 lei, fără TVA, cofinanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020. Drumul Expres Brăila – Galaţi are o lungime de 10,767 km. Va avea 2 benzi de circulaţie pe fiecare sens, 3 poduri, 2 viaducte şi un pasaj. Porneşte din drumul de legătură brăilean al podului peste Dunăre şi se încheie la intersecţia cu DN2B, în zona Movileni. Drumul Expres Brăila – Galaţi va fi o alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B, va asigura o conexiune rapidă între cele două oraşe, dar şi cu podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galaţi – Tulcea”, a adăugat Ionel Scrioșteanu.