iPad 2 ajunge şi în România la sfârşitul lunii

După ce a creat o nouă piaţă cu iPad şi a cucerit întreaga lume, Apple a lansat a doua generaţie de tablete de internet cu care vrea să îşi apere poziţia de lider.

Mai mult de 100 de modele de tablet PC-uri sunt disponibile în acest moment pe piaţă, însă majoritatea utilizatorilor nu sunt interesaţi decât de iPad. Disponibilă din luna aprilie a anului trecut, prima generaţie iPad s-a vândut în peste 15 milioane de exemplare, făcând din Apple liderul incontestabil pe piaţa tabletelor de internet, cu o cotă de piaţă de peste 90%.
Succesul nebun înregistrat de iPad a propulsat compania Apple pe primul loc în topul mondial al producătorilor de PC-uri mobile, unde Hewlett Packard (HP) făcea legea de mai mulţi ani. La niciun an de la lansarea primului iPad, Apple a introdus cea de-a doua generaţie, iPad2, fiind ameninţat tot mai serios de competitori precum Motorola, Samsung, Research In Motion şi HP. Spre surpriza tuturor, iPad 2 a fost lansat chiar de Steve Jobs, CEO-ul companiei, care a intrat în luna februarie în concediu medical pe termen nelimitat.
Acesta a prezentat noul iPad în stilul său caracteristic, plin de entuziasm, însă a fost mai dur cu concurenţa. „În timp ce alţii s-au dat peste cap să copieze prima generaţie iPad, noi o lansăm pe cea de-a doua, care ridică şi mai mult ştacheta. Concurenţa va trebui să o ia din nou de la zero“, a afirmat el înaintea lansării iPad 2.
Mai subţire, mai performant, acelaşi preţ
În privinţa caracteristicilor noului tablet PC, aproape toate zvonurile s-au adeverit. Acesta este mai subţire (cu 33%), mai uşor (cu 15%) şi mai performant. Apple a echipat iPad 2 cu un nou procesor, A5, dual core, care se laudă cu o viteză dublă şi o grafică de nouă ori mai rapidă. Ecranul a rămas acelaşi, în plus fiind adăugate două camere foto, una pe faţă şi alta pe spatele tabletei, care permit utilizatorilor să efectueze videoconferinţe prin intermediul funcţiei FaceTime.
Bateria asigură o autonomie de zece ore, iar noul sistem de operare iOS4.3 permite o navigare mai rapidă pe internet prin intermediul navigatorului Safari. În rest, sistemul de operare nu aduce mari inovaţii. La capitolul minusuri pot fi trecute lipsa unui port USB, a unui slot card, pentru extinderea capacităţii de stocare, şi memoria RAM, a cărei capacitate nu a fost dezvăluită. 
Preţul, spre suprinderea multora, a rămas neschimbat. Astfel, cel mai ieftin iPad care are doar conexiune Wi-Fi şi doar 16 GB spaţiu de stocare costă în SUA 499 de dolari. Cel mai scump model cu suport ­Wi-Fi, 3G şi spaţiu de stocare de 64 de GB costă 829 de dolari. Apple a decis să nu îi mai lase pe fani să aştepte până să intre în posesia noului iPad, astfel încât noul model va fi disponibil pentru americani din 11 martie, iar pentru utilizatorii din alte 26 de ţări, din 25 martie. 
Coabitarea cu iPad, exclusă
„iPad 2 va ajunge în ţara noastră pe 25 martie, atunci când va avea loc lansarea internaţională, chiar dacă România nu se regăseşte pe lista celor 26 de ţări anunţată de Apple“, ne-a declarat Alin Toma, product manager Fit Distribution (PCFun.ro, PCGarage.ro). 
În privinţa preţurilor, acestea vor scădea, iar vânzările iPad 2 vor merge în paralel cu actualul iPad, până la epuizarea stocurilor, a adăugat Toma. La eMAG, cel mai mare magazin online de la noi, iPad 2 va ajunge cât se poate de repede. „Vom aduce iPad 2 imediat ce va fi disponibil, dar nu putem estima data pentru că nu există nicio informaţie în piaţă. Cine avansează date, o face pur speculativ în acest moment. Preţul va depinde de politica Apple de tranziţie, dar e puţin probabil ca cele două versiuni să fie vândute în paralel.“ Înainte de lansarea iPad 2, Radu Apostolescu (eMAG) declara pentru Capital că se aşteaptă la vânzări de 15.000 de unităţi pentru iPad.
Dacă preţurile vor fi păstrate neschimbate şi în ţara noastră, noul iPad va putea fi cumpărat cu 2.100 de lei, versiunea cu ­Wi-Fi de 16 GB, şi 3.500 de lei, versiunea 3G de 64 de GB.