iPad, sfârşitul erei Google

"Noul gadget de la Apple va salva presa scrisă" este de părere Rupert Murdoch, şeful News Corp, care nu demult spunea că iPad-ul nu este un produs revoluţionar şi că nu se va vinde. Acum, acesta este de părere că iPad-ul nu numai că este colacul de salvare a presei scrise din întreaga lume, dar el va pune capăt supremaţiei Google, cel mai mare agregator de content din lume la ora actuală, acuzat în nenumărate rânduri că ia contentul produs de alţii şi îl utilizează fără

„Noul gadget de la Apple va salva presa scrisă” este de părere Rupert Murdoch, şeful News Corp, care nu demult spunea că iPad-ul nu este un produs revoluţionar şi că nu se va vinde.

Acum, acesta este de părere că iPad-ul nu numai că este colacul de salvare a presei scrise din întreaga lume, dar el va pune capăt supremaţiei Google, cel mai mare agregator de content din lume la ora actuală, acuzat în nenumărate rânduri că ia contentul produs de alţii şi îl utilizează fără să plătească absolut niciun ban din sumele pe care le încasează din publicitatea online.

Murdoch este de părere că în momentul în care poziţia iPad-ului va fi bine definită, singura soluţie pentru Google va fi să plătească pentru conţinutul de informaţie pe care îl preia sau să producă el însuşi content editorial.

„Nimeni nu va cere foarte mulţi bani”

În ceea ce priveşte conţinutul plătit pe care publicaţiile din grupul din care face parte şi Wall Street Journal îl au deja, Murdoch este de părere că oamenii îşi vor da seama la un moment dat că este necesar să pltească pentru ştirile pe care le citesc pe internet aşa cum plăteau şi pentru ziarele tipărite e hârtie, mai ales că niciun publisher nu va impune o taxă foarte mare pentru acest conţinut.

„Nimeni nu va cere foarte mulţi bani”, spune şeful News Corp., care insistă pe faptul că modul în care vom citi ziarele se va schimba odată cu extinderea iPad-ului în lume.

Este interesant totuşi de observat cum s-a schimbat optica lui Rupert Murdoch, care în primă fază nu era foarte încântat de apariţia iPad-ului. Ulterior, conform unor informaţii apărute pe blogul „Business Insider”, Steve Jobs, CEO-ul Apple, a luat iPad-ul cu el şi a început să facă vizite oarecum secrete prin redacţiile marilor publicaţii americane, organizând întâlniri informale cu jurnaliştii.

Astfel, Steve Jobs a fost văzut în clădirea News Corp, înainte de o întâlnire pe care trebuia să o aibă cu câţiva editori de la WSJ.

DEZBATERE:
Credeţi că românii vor fi dispuşi să plătească pentru a citi ziare online după ce iPad-ul va pătrunde puternic şi la noi?