Tinerii sunt mari amatori de smartphone-uri şi nici nu mai concep să cumpere un telefon fără să aibă cel puţin acces la internet şi la reţelele sociale, conform unei analize a EuroGsm, cel mai mare retailer al operatorului de telefonie Orange România.
"Persoanele tinere sunt foarte receptive la noutăţile din domeniul tehnologic, iar cele mai multe solicitări primite de serviciul nostru de suport online GeekChat sunt legate de funcţionalităţile telefoanelor. Tinerii ştiu exact de ce au nevoie şi vor să afle detalii concrete privind specificaţiile tehnice ale terminalelor. De foarte multe ori chiar ne-am confruntat cu adevăraţi gadget freaks ce ne-au oferit provocări pe măsura cunoştinţelor noastre", a declarat Radu Boanca, membru al echipei The PhoneGeeks, divizia de tehnică şi telefonie mobilă a EuroGsm.
În ceea ce priveşte aplicaţiile pe care le rulează cel mai mult tinerii pe telefoanele mobile, pe primul loc se situează Facebook, urmat de YouTube şi Yahoo Messenger. Topul celor mai folosite 5 aplicaţii pe telefoanele tinerilor este completat de Foursquare (aplicaţie care permite utilizatorului să posteze locul în care se află şi să vizualizeze fotografii şi recomandări despre alte locaţii din împrejurimi) şi Instagram (aplicaţie de editare foto care facilitează postarea rapidă pe diverse reţele sociale).
Întrebările despre iPhone 4 şi Samsung Galaxy S3, domină topul solicitărilor
„Cele mai multe întrebări pe care le primim sunt despre iPhone 4 şi 4S, dar şi despre ultimul model Samsung Galaxy S3. Tinerii doresc întotdeauna cel mai nou gadget şi implicit printre primele opţiuni se numără modelele celor doi competitori care îşi dispută piaţa telefoanelor şi tabletelor”, a declarat Sebastian Sabo, membru al echipei The PhoneGeeks.
În continuare, în clasamentul celor mai de interes telefoane se situează modelele următorilor doi competitori pe piaţa smartphone-urilor, HTC One X şi Sony Xperia U, dar şi modelul Samsung s5230 Hello Kitty, destinat cu precădere copiilor sub 14 ani.
„În ciuda preţurilor ridicate, tinerii manifestă un interes foarte mare pentru aceste modele high-end, în special din tendinţa de a fi în pas cu moda. Dacă acum câţiva ani achiziţia unui telefon îţi asigura totodată un anumit statut în grupul de prieteni, acest aspect se păstrează şi în prezent, însă telefonul trebuie să fie cât mai <<smart>>”, a adăugat Sebastian Sabo.