În mod tradiţional, noile versiuni de telefoane iPhone se vând rapid în condiţiile în care fanii Apple stau la coadă pentru cele mai noi produse, însă cele mai recente sondaje sugerează că iPhone 8 nu este la fel de popular ca predecesorii săi. 

"Mulţi respondenţi au indicat că un procent semnificativ de clienţi cumpără iPhone 7 în loc de noul iPhone 8, din cauza lipsei unor îmbunătăţiri semnificative în noul telefon", susţine John Vinh, analist la KeyBanc Capital Markets. 

Luna trecută, Apple a introdus noile iPhone 8 şi iPhone 8 Plus, care seamănă foarte mult cu predecesorul iPhone 7, dar dispun de un design nou şi încărcare wireless. În SUA, preţul de vânzare al unui iPhone 8 începe de la 699 de dolari în timp ce iPhone 7 costă 549 de dolari. 

"Potrivit răspunsurilor venite de la magazine, clienţii aşteaptă să cumpere iPhone X sau să cel puţin să compare iPhone X înainte de a se decide dacă cumpără un iPhone 8", a subliniat John Vinh. 

Începând cu data de 3 noiembrie, va începe să fie comercializat mult-aşteptatul iPhone X, care la 999 de dolari este cel mai scump telefon mobil prezentat până acum de Apple. Noul vârf de gamă, îmbrăcat integral în sticlă, vine fără butonul Home. Modelul iPhone X rulează tehnologia Face ID, care permite deblocarea telefonului doar prin scanarea fetei. Dispozitivul dispune de un ecran OLED, cu o dimensiune de 5,8 inch în diagonală, funcţie ce va permite o claritate a imaginilor mult mai mare. 

John Vinh este de părere că un alt motiv al succesului limitat de care se bucură iPhone 8 sunt promoţiile modeste lansate de operatorii americani de telefonie mobilă. "Chiar dacă operatorii continuă să ofere promoţii pentru noul iPhone 8, ele au fost mult mai modeste comparativ cu cele pentru iPhone 7, lansat anul trecut", este de părere analistul. 

Noile modele iPhone 8, iPhone 8 Plus şi iPhone X au fost prezentate în cadrul unui eveniment desfăşurat în California, în onoarea celor 10 ani care au trecut de la lansarea primului smartphone care a revoluţionat sectorul telefoniei mobile şi s-a vândut în peste 1,2 miliarde de exemplare.

AGERPRES