Potrivit Bloomberg, iPhone are o cotă de 7,5% din vânzările de smpartphone-uri în China, în timp ce Samsung deţine 24,3% din piaţă.
Această pondere face din Apple al cincilea cel mai mare vânzător de smartphone-uri din ţară, iar Samsung ocupă primul loc. Samsung a vândut telefoane prin intermediul celor trei mari operatori de telefonie mobilă încă din 2009: China Unicom (circa 200 mil. abonaţi), China Telecom (129 mil. abonaţi) şi China Mobile (655 mil. abonaţi).
Apple, în schimb, a vândut exclusiv prin intermediul China Unicom. Apple a început vânzările prin China Telecom acum două săptămâni, ceea ce ar trebui să crească cota companiei. Dar China Telecom, deşi uriaşă după standardele occidentale, este cea mai mică din cei trei operatori chinezi.
Tatăl telefoniei mobile din China, China Mobile, se aşteaptă să vândă iPhone abia după ce Apple va elibera versiunea LTE, pe care China Mobile o aşteaptă până la sfârşitul acestui an. Circa 15 milioane de iPhone-uri „decodate“ sunt deja utilizate în reţeaua China Mobile, fără ca operatorul să fi vândut vre-unul.
Motivul pentru care cota de piaţă este atât de importantă este acela că smartphone-urile au devenit o piaţă platformă, pe care dezvoltatorii construiesc aplicaţii care rulează pe diferite sisteme de operare. Cât despre Windows, dacă o platformă atinge o cotă dominantă, dezvoltatorii tind să graviteze în jurul ei. Astfel, un risc pentru Apple în China (şi la nivel global) este că Andoid ar putea deveni platforma dominantă pentru dezvoltarea de aplicaţii.
Sistemul de operare dezvoltat de Google, care susţine telefoanele Samsung, este lider de piaţă cu o cotă de aproape 50%, chiar dacă Apple a recâştigat o parte importantă trimestrul trecut pe baza vânzărilor iPhone 4S.
Este posibil ca vânzările Apple prin China Telecom să ajute la reducerea diferenţei faţă de Samsung în China, dar până ce va vinde telefonul prin China Mobile, Samsung va rămâne principalul producător de smartphone-uri din China.

SURSA: Business Insider