Așadar, se propune ca în proiectul OUG pentru reglementarea Uber, Bolt și Clever să se introducă interzicerea folosirii autoturismelor cu emisii sub Euro5. Măsura ar fi una bună ținând cont că București este unul din cele mai aglomerate orașe din țară iar gradul de poluare este foarte ridicat. Autoturismele de tip Euro 3 şi Euro4 contribuie cel mai mult la poluare.
„Solicităm Ministerului Transporturilor să ia în calcul şi să aducă în dezbatere publică mai degrabă propuneri care să rezolve criza poluării din oraşe, de tipul: serviciile de transport smart-city şi cele de taximetrie obişnuite să folosească doar maşini Euro 5 şi peste, ceea ce ar reduce atât nivelul de poluare în centru, cât şi nevoia de siguranţă şi confort pentru utilizatorii acestor servicii cu mare impact asupra mediului”, este solicitarea transmisă către MT, conform Adevărul.
„În condiţiile în care serviciile de transport public alternativ sunt din ce în ce mai populare (coroborate cu alte măsuri pentru diminuarea traficului în zona centrală, cum ar fi creşterea preţului la parcare), considerăm că interzicerea autoturismelor Euro3 şi Euro4 este absolut necesară pentru diminuarea poluării şi respectarea nivelului legal al concentraţiei de PM10 şi NO2 din aerul din Bucureşti”.
„Aplicaţiile de car-sharing reduc numărul de vehicule pe şosea şi numărul de kilometri parcurşi de un vehicul şi încurajează o schimbare către transportul diversificat şi durabil, care completează formele de transport publice şi active (ciclism şi mersul pe jos). Totodată, determină un număr mai mic de proprietari de autorturisme, studiile indicând înlocuirea a între 5 şi 15 maşini pentru fiecare maşină folosită în comun”, arată un studiu realizat la nivel european.