Compania iQuest, furnizor german de soluţii şi servicii IT, cu o echipă de peste 280 de specialişti în centrele de dezvoltare software de la Cluj Napoca şi Braşov, a anunţat lansarea aplicaţiei GeoSales pentru care ţinteşte vânzări de 500.000 de euro până la finele anului pe piaţa locală. GeoSales, soluţie de tip Customer Relation Management lansată la începutul acestui an, se adresează tuturor tipurilor de companii, care doresc să realizeze gestionarea eficienta a r
Compania iQuest, furnizor german de soluţii şi servicii IT, cu o echipă de peste 280 de specialişti în centrele de dezvoltare software de la Cluj Napoca şi Braşov, a anunţat lansarea aplicaţiei GeoSales pentru care ţinteşte vânzări de 500.000 de euro până la finele anului pe piaţa locală.
GeoSales, soluţie de tip Customer Relation Management lansată la începutul acestui an, se adresează tuturor tipurilor de companii, care doresc să realizeze gestionarea eficienta a relaţiilor cu clienţii şi a istoricului acestor relaţii şi aduce în plus o analiză exactă a vânzărilor pe zone geografice, oferind posibilitatea de a fi accesată în timp real, atât în intranet, cât şi în afara sediilor societăţilor, prin Internet. Produsul este dezvoltat pe platforma Microsoft Dynamics CRM 4.0 şi păstrează toate caracteristicile unei aplicaţii complexe şi integrate de Customer Relation Management, la acestea adăugându-se componente de business intelligence. Este deschis integrării cu aplicaţii tip ERP sau Sharepoint, fiind astfel posibilă construirea unei platforme foarte puternice de business, complet integrate.
iQuest mizează pe un număr de 10 clienţi până la finele anului în curs pentru noul produs şi pe vânzări totale de 500.000 de euro. GeoSales a fost creată cu precădere pentru companiile cu o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro şi cu mai mult de 70 de angajaţi, din orice sector de activitate. “Aplicaţia GeoSales este customizabilă pe orice vericală de industrie, deci nu ne vom axa doar pe anumite sectoare”, au declarat reprezentantii companiei iQuest.
GeoSales aduce o serie de avantaje utilizatorilor săi, printre acestea numărându-se centralizarea tuturor informaţiilor referitoare la clienţi şi posibili clienţi într-o platformă structurată care oferă posibilitatea filtrărilor şi căutărilor, posibilitatea urmăririi reale a oportunităţilor existente şi a modului în care sunt ele gestionate şi închise de agenţii de vanzare. De asemenea, noua aplicaţie de la iQuest permite realizarea de analize asupra pieţei şi activităţii companiei, precum şi automatizarea campaniilor de marketing.
Datorită marii capacităţi de configurare si personalizare, se pot modela exact business-ul şi procesele din orice companie, asigurând o platformă colaborativă atat in interiorul firmei cât şi în relaţiile companiei cu terţi.
Un alt mare avantaj îl reprezintă posibilitatea integrării soluţiei cu suita Microsoft Office, a instalării clientului pentru Outlook şi pentru Windows Mobile şi Mobile Express.
Furnizorul de soluţii IT a semnat deja, de la începutul anului, contracte cu doi mari clienţi, fiind deja finalizată prima fază de implementare a aplicaţiei cu ambii clienţi. Acest lucru înseamnă că în ambele cazuri, utilizatorii folosesc cu succes aplicaţia, urmând ca în fazele următoare să fie realizate extinderi de funcţionalităţi şi integrări cu alte sisteme. Aceşti clienţi sunt: AX Perpetuum, companie româneasca, având ca obiect de activitate importul şi distribuţia produselor pentru amenajări interioare şi exterioare precum şi servicii complete de consultanţă şi montaj şi EVW Holding, companie româno-olandeză axată pe comercializarea autovehiculelor DAF pe piaţa autohtonă.
iQuest vine în întâmpinarea clienţilor cu mai multe variante de licenţiere şi implementare pentru soluţia GeoSales. Astfel, în funcţie de necesităţi, clienţii pot alege varianta hosting, cu un preţ de pornire de 4.000 de euro pentru implementarea standard plus chiria lunară de aproximativ 200 de euro pentru pentru 5 utilizatori, sau varianta on-premise, pentru un buget minim de 9.500 de euro în care intră implementarea standard plus licenţele pentru 5 utilizatori.
În ceea ce priveşte piaţa locală de soluţii de tip CRM, reprezentantii iQuest au declarat că aceasta a fost profund afectată de criza economică, anul 2009 marcând un regres până la nivelul lui 2007, când aceasta a avut o valoare de circa 6,6 milioane euro.
„Chiar dacă numeroase companii au simţit nevoia implementarii unui CRM şi au intrat în discuţii serioase cu furnizori, majoritatea acestora nu s-au finalizat datorită reducerii drastice a bugetelor alocate şi a problemelor foarte grave cu care s-au confruntat companiile”, au declarat reprezentantii companiei iQuest
Cu toate acestea, oficialii iQuest privesc cu optimism anul în curs şi mizează pe o creştere cu 50% a pieţei de CRM din România, apreciind că această tendinţă se va mentine şi în 2011.
Pentru 2010, iQuest estimează că soluţiile de tip CRM vor aduce peste 50% din business-ul companiei pe piaţa locală.
Compania iQuest este consacrata pe piata locala de IT prin solutiile si serviciile complete adresate companiilor. Solutiile iQuest oferite in Romania sunt: Enterprise Resource Planning, Business Intelligence, Customer Relationship Management, Management de documente si colaborare, E-commerce, virtualizarea infrastructurii IT si solutii customizate.
iQuest beneficiaza de experienta a peste 12 ani de activitate in dezvoltare, integrare si implementare de solutii IT complete pentru afaceri. Printr-o echipa de peste 280 de specialisti, iQuest ofera solutii si servicii pentru companii din Germania, Marea Britanie, Romania, Elvetia, Franta si Suedia. Compania detine centre de dezvoltare software la Cluj-Napoca si Brasov, sediul central la Frankfurt am Main si birouri de consultanta la Bucuresti, Budapesta, Paris si Göteborg.