Într-o perioadă în care lumea economică se agită pentru a păstra afacerile funcționale, cele mai mari probleme fiind cererea în scăderea și problemele legate de distribuție, produsele alimentare și băuturilor sunt în plin avânt în ceea ce înseamnă vânzările. Așa era și situația berii Corona, care s-a bucurat de o publicitate gratuită nesperată în timpul acestei crize. Numai că Guvernul mexican a luat o decizie greu de înțeles, atât economic, dar și din punctul de vedere al consumatorilor.
Guvernul din Mexic a dispus suspendarea unui grup de activități considerate neesențiale pe timp de epidemie. Printre companiile nevoite să-și înceteze temporar activitatea se numără și producătorul de bere „Corona”. În această săptămână Guvernul mexican a declarat urgență pentru sănătate și a dispus suspendarea activităților neesențiale, după ce numărul cazurilor de coronavirus din țară a depășit 1.000 de îmbolnăviri. Joi au fost raportate 1.510 cazuri și 50 de decese.
Producătorul cere clarificări
Astfel, Grupo Modelo din Mexic a declarat că va înceta temporar producerea berii „Corona” și alte mărci exportate în 180 de țări. Suspendarea activității va avea loc începând de duminică, procesul fiind deja în curs de reducere a producției.
„Dacă guvernul federal consideră oportun să emită unele clarificări care confirmă berea ca produs agro-industrial, Grupo Modelo este gata să execute un plan cu peste 75% din personalul nostru care lucrează de acasă și, în același timp, să garantăm aprovizionarea cu bere”, se arată în declarația producătorului.
Aceasta în contextul în care agricultura și producția de alimente, în Mexic, sunt considerate activități esențiale. Grup Modelo, care face parte din grupul de bere Anheuser-Busch InBev, operează 11 fabrici de bere în Mexic.