Peste jumătate dintre angajaţi (54%) susţin că au o asigurare de sănătate inclusă în pachetul de beneficii oferit de angajator, în vreme ce 67% declară că au abonament medical, relevă un studiu IRES.
'Suprapunerea acestor procente, care depăşeşte 100%, este explicată prin confuzia pe care angajaţii o fac între o asigurare de sănătate şi un abonament medical', se arată într-un comunicat de presă al Metropolitan Life.
61% dintre respondenţii studiului IRES înţeleg că abonamentul medical acoperă prevenţia anumitor afecţiuni şi 59% – că acoperă servicii medicale pentru afecţiuni existente.
Totodată, 53% dintre ei consideră că abonamentul medical acoperă spitalizarea, chirurgia, tratamentul şi investigaţiile complexe.
Trei sferturi dintre respondenţi înţeleg că asigurarea de sănătate acoperă spitalizarea, chirurgia, abonamentul şi investigaţiile complexe. 62% înţeleg că asigurarea de sănătate acoperă servicii medicale atât în ţară, cât şi în străinătate, incluzând serviciile de prevenţie.
Dintre cei care nu au asigurare de sănătate, 51% îşi doresc să beneficieze de acest produs. Dintre cei care nu au abonament, doar 36% şi-ar dori să aibă, mai relevă sursa citată.
Întrebaţi pe cine ar dori beneficiar într-o asigurare de sănătate dacă ar avea una, 78% dintre angajaţi au declarat că şi-ar dori ca de asigurarea de sănătate să beneficieze întreaga familie.
45% dintre intervievaţi afirmă că sunt dispuşi să plătească 100 lei pentru o astfel de asigurare, iar 28% ar plăti o sumă între 101 şi 200 lei.
Elementele de interes pentru angajaţi într-un pachet de asigurări de sănătate sunt: analizele de sânge, investigaţiile şi chirurgia. De asemenea, le-ar plăcea ca asigurările să acopere costurile de spitalizare şi de stomatologie.
Angajatorii îşi doresc pachete de sănătate personalizate pe diferite categorii: vârstă, sex, angajaţi cu copii, zona geografică, risc profesional.
Studiul a avut două componente: cantitativ – peste 300 angajaţi din companii multinaţionale şi naţionale, cu peste 100 de angajaţi cu vârsta de peste 30 de ani, marja de eroare: ±5,7%, metoda CATI (chestionar telefonic), perioada octombrie 2014; şi calitativ cu 13 angajatori, 40% companii locale, 60% companii multinaţionale, domenii de activitate diferite, în perioada octombrie – noiembrie 2014. AGERPRES