În urmă cu 20 de ani, când te gândeai la tehnică de vârf în domeniul electronic-audio-video, în minte îți veneau în primul rând câteva nume de firme japoneze, iar China nu conta deloc în această industrie. Treptat, China a ajuns să producă pentru aceste nume mari și chiar să își facă propriile companii, acestea din urmă fiind văzute acum ca salvatoare pentru parteneriate. Cel mai recent caz este al companiei japoneze Sharp, care este în discuții cu chinezii de la Lenovo pentru un parteneriat pentru producția de televizoare.
Producătorul japonez de televizoare Sharp Corp se confruntă cu mari dificultăți financiare, ca de altfel și alte companii din domeniu – Sony și JVC.
Cei de la Sharp sunt în faza finală a discuțiilor cu chinezii de la Lenovo Group Ltd pentru a forma un parteneriat pe operațiunile de televiziune în China, transmite Nikkei.
Sharp intenționează să își vândă în acest an fabrica de asamblare LCD TV din Nanjing către producătorul chinez de PC-uri, iar alte subsidiare ale sale din China să le transforme în joint-ventures cu o participațue de 50%.
Cele două companii plănuiesc să intre pe alte piețe decât cea chineză, inclusiv în sudul Asia și America de Sud.
Sharp, care înregistrează pierderi de ani de zile, a semnat în septembrie un acord de împrumut sindicalizat de 360 miliarde yeni (4,07 miliarde dolari) cu Mizuho Corporate Bank și Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ.
Compania este de așteptat să raporteze o piedere consolidată de 450 miliarde yeni pentru anul fiscal încheiat la 31 martie, adaugă Nikkei.
Sharp este de asemenea în discuții pentru vânzarea fabricii din Malaysia către producătorul taiwanez de electronice Wistron Corp.