‘Cred că am avut un mesaj relativ eronat, că de la 1 ianuarie 2007 ne-am integrat în Uniunea Europeană. S-a uitat faptul că numai am intrat în Uniunea Europeană.
Integrarea e un proces mult mai complicat. De aici şi o a doua greşeală, că în momentul în care am intrat o să trăim ca în Uniunea Europeană. Greşeala poate să fie fatală, pentru că transmite la nivelul întregii societăţii o speranţă, o aspiraţie nerealistă şi, hai să spunem, o lipsă de ambiţie, o complacere cu situaţia’, a spus Isărescu.
El a afirmat că integrarea europeană este un proces care, în mod categoric, va dura mai multă vreme şi înseamnă ‘luptă cu noi înşine, cu concurenţa europeană, care este nemiloasă, schimbare, progres’.
‘Integrarea europeană înseamnă produse şi servicii de calitate din partea noastră, dacă vrem să ne integrăm, companii şi industrii performante la nivel european şi numai. De aceea spunem că perspectiva macro din care putem considera ca România să aibă branduri puternice ar putea fi denumită integrare prin competitivitate. Odată ce vom avea ceva produse, servicii şi companii competitive pe plan european vom spera să trăim ca pe plan european, vom spera şi la un brand de ţară asociat cu alte branduri europene şi cu competitivitatea economică’, a adăugat guvernatorul BNR.
Isărescu a mai subliniat că creşterea economică vine în primul rând din ‘seriozitate, inovaţie, muncă, productivitate şi competitivitate’.
SURSA: Agerpres