‘Pentru că pe bancnotele de euro se folosesc poduri ca simbol al unităţii europene, al comunicării, al solidarităţii, cred că şi acest pod poate concura în viitor să apară pe una din bancnotele de euro’, a spus guvernatorul Băncii Naţionale a României, cel care a semnat în martie 2000, în calitate de şef al Guvernului, acordul româno-bulgar referitor la construirea unui nou pod mixt.

Guvernatorul BNR a subliniat că în anul 2000, când s-a semnat contractul pentru construcţia acestui pod, spera ca acest obiectiv să fie realizat mai repede.

‘Nu atât de repede ca romanii, care au făcut la 100 de kilometri de aici un pod în doi ani, dar oricum speram să-l facem mai repede’, a precizat Isărescu.

Acesta s-a arătat impresionat de modul în care arată podul Calafat-Vidin, apreciind că ‘efectiv, este un pod frumos’.

‘Acum pentru că îl văd finalizat, nu numai că am bucurie, dar sunt impresionat de cum arată. Este efectiv un pod frumos, un pod european, solid, eficient, care uneşte două părţi ale Europei’, a menţionat guvernatorul BNR.

În încheierea discursului său, guvernatorul Băncii Centrale şi-a exprimat speranţa că podul va reprezenta în continuare prietenia româno-bulgară ‘într-o Europă unită’.
La negocierile acestui proiect au participat Emil Constantinescu, preşedintele României din acea perioadă şi omologul bulgar, Peter Stoianov, dar şi premierii şi miniştrii de externe din cele două ţări.

Potrivit Ministerului Transporturilor, podul dintre Calafat şi Vidin, cofinanţat din Fondul de Coeziune al UE, este parte a coridorului paneuropean de transport care leagă oraşul german Dresda de oraşul Istanbul din Turcia. AGERPRES