Isuzu Motors, compania care a transformat SUV-ul intr-un vehicul popular inca din anii 1980, anunta ca se va retrage complet de pe piata americana. Motivul il constituie decizia General Motors, partenerul japonezilor de la Isuzu, de a renunta sa mai produca Chevrolet TrailBlazer, fratele geamana al Isuzu Ascender, precum si camionetele I-290 si I-370. Fara sprijinul GM, Isuzu nu mai poate face fata costurilor de productie, iar prezenta sa pe piata americana devine redundanta.
Isuzu Motors, compania care a transformat SUV-ul intr-un vehicul popular inca din anii 1980, anunta ca se va retrage complet de pe piata americana.
Motivul il constituie decizia General Motors, partenerul japonezilor de la Isuzu, de a renunta sa mai produca Chevrolet TrailBlazer, fratele geamana al Isuzu Ascender, precum si camionetele I-290 si I-370.
Fara sprijinul GM, Isuzu nu mai poate face fata costurilor de productie, iar prezenta sa pe piata americana devine redundanta.
Isuzu Trooper ramane modelul care a trezuit interesul americanilor pentru ideea de „SUV”, dovada fiind si cele 103.629 de unitati vandute in 1999. De atunci, Isuzu se poate „lauda” cu cea mai abrupta scadere a vanzarilor din intreaga industrie auto, ajungand la numai 7.098 de unitati comercializate in SUA in 2007.
Isuzu va vinde in continuare piese de schimb si va mentine legatura cu dealerii si serivce-urile de pe teritoriul SUA si isi va pastra parteneriatele pentru livrarea de grupuri propulsoare diesel.
GM a detinut 49% din Isuzu pana in 2002, an in care a ince put sa vanda din participatie, anul trecut reusind sa vanda si ultimele 90 de milioane de actiuni. Un alt actionar este Toyota Motor, care detine numai 5,9% stake in Isuzu.
Data: 31 ianuarie 2008
Sursa: msnbc