Italia doreşte să facă echipă cu Franţa şi Germania pentru „a influenţa” şi a încetini ritmul legilor Uniunii Europene privind reducerea emisiilor auto şi ale camioanelor, anunță ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso.
Italia a cerut Comisiei Europene o abordare pragmatică, concretă, non-ideologică față de schimbările climatice
Guvernul de dreapta condus de premierul Giorgia Meloni s-a declarat deja ferm împotriva deciziei blocului de a scoate în afara legii vânzarea de maşini noi pe benzină şi diesel până în 2035. Unul dintre miniştrii de la Roma a numit trecerea forţată la electricitate drept „sinucidere” şi „un cadou” pentru industria chineză.
Vorbind pentru canalul de ştiri TGcom, Urso a cerut Comisiei Europene să adopte o abordare „pragmatică, concretă, non-ideologică” a legilor cu privire la schimbările climatice şi a spus că doreşte să construiască „o alianţă” cu Parisul şi Berlinul în vederea reducerii costurilor pentru industrie şi consumatori.
El a precizat că a discutat problema la Berlin cu ministrul german al Economiei, Robert Habeck, pe 20 februarie, şi că va face acelaşi lucru la Roma, pe 3 martie, cu ministrul francez al Economiei Bruno Le Maire, conform Reuters.
Cele trei mari ţări industriale europene pot influenţa reglementările europene
„Cele trei mari ţări industriale europene pot influenţa reglementările europene”, a spus el, referindu-se la Italia, Franţa şi Germania. Urso a menţionat în mod special despre două proiecte de legi ale Uniunii Europene: regulile de emisii mai stricte Euro 7 pentru maşini, camionete, camioane şi autobuze şi propunerea din această lună de a reduce în continuare emisiile camioanelor şi autobuzelor.
El a spus că Italia va fi „hotărâtă” să blocheze aprobarea celor două proiecte de lege până după următoarele alegeri parlamentare UE din 2024, dacă nu vor fi îndeplinite cererile Romei de moderare.
„Sunt două dosare importante care trebuie abordate în mod realist, oferind cetăţenilor şi întreprinderilor şansa reală de a se adapta în timp util”, a precizat el.
Italia va face lobby pentru o revizuire mai amplă a etapelor şi modalităţilor tranziţiei ecologice
Adolfo Urso a mai indicat că Italia va face lobby pentru o revizuire mai amplă „a etapelor şi modalităţilor tranziţiei ecologice” în 2026, atunci când Comisia Europeană urmează să revizuiască progresele înregistrate în direcţia obiectivului pentru 2035, de a atinge emisii zero cu maşinile şi autoutilitarele noi.
Reafirmând îngrijorările exprimate de ministrul italian al Transporturilor Matteo Salvini, Urso a declarat că UE riscă să treacă de la „supunere energetică” faţă de Rusia pentru aprovizionarea cu combustibili fosili la „o dependenţă şi mai serioasă” de China pentru tehnologiile verzi şi materii prime.
Reglementările UE ce vizează emisiile din sectorul transporturilor fac parte dintr-un pachet mai larg de politici riguroase împotriva schimbărilor climatice, concepute pentru a îndeplini obiectivele blocului de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră în acest deceniu.