Italienii cumpără produse agroalimentare românești de sute de milioane de euro în fiecare an

În clasamentul ţărilor partenere ale Italiei pe anul 2015, România se situează pe locul 21 în lume şi pe locul 14 din UE ca ţară de destinaţie a exporturilor agroalimentare italiene, cu 291,7 milioane de euro (în creştere cu 21,9% față de 2014), fiind şi un important furnizor al Italiei de astfel de produse, cu 252,4 milioane de euro (ocupând locul 25 în clasamentul tuturor ţărilor furnizoare şi locul 14 în cel al ţărilor UE), potrivit datelor remise de Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior Bucureşti și Camera de Comerț Italiană pentru România.

Principalele produse exportate de România către Italia în acelaşi an au fost: cereale (87 milioane euro), legume-fructe (53 milioane euro), animale vii (25 milioane euro), carne (25 milioane euro), dulciuri (9 milioane de euro), miere (8 milioane euro).

Principalele produse agroalimentare italiene exportate către România în 2015 au fost: legume-fructe (69 milioane euro), cafea (32 milioane euro), dulciuri (31,4 milioane euro), carne şi produse din carne (24,5 milioane de euro), conserve legume-fructe şi sucuri (22 milioane euro), peşte şi conserve de peşte (18,8 milioane de euro), produse lactate şi brânzeturi (14,3 milioane euro), băuturi alcoolice (7,9 milioane euro), paste făinoase (10 milioane euro), vinuri (7,7 milioane euro).