Conform ANFIA, italienii au plătit anul trecut statului nu mai puțin de 72,7 miliarde de euro pentru a putea cumpăra, deține și utiliza un vehicul. Această sumă este cu 3,8% mai mare decât în anul precedent. Taxele impuse posesorilor de mașini reprezintă nu mai puțin de 17% din totalul de 426,6 miliarde de euro ajunse sub această formă la bugetul de stat.
„Primul pas în direcția relansării cererii de mașini noi în țara noastră este reducerea costurilor de deținere și utilizare a vehiculelor”, a menționat Roberto Vavassori , șeful ANFIA. Acesta consideră că doar prin reducerea taxelor piața auto poate reveni la creștere.
Ca și în alte state europene, Italia a înăsprit și a majorat numărul taxelor aplicate posesorilor de vehicule în încercarea de a alimenta bugetul național slăbit de anii de criză. Însă această presiune a dus la o scădere accelerată a vânzărilor de mașini noi. Cea mai mare parte din totalul de 72,7 miliarde de euro provine din taxele aplicate carburantului. Acestea au crescut cu 6% în ciuda faptului că vânzările de benzină, motorină și GPL au scăzut cu circa 16% ca efect al utilizării tot mai reduse a mașinilor.
Vânzările de mașini din Italia, a patra cea mai mare piață europeană, au scăzut cu 5,5% în iunie și cu 10,3% în primul semestru din 2013. Institutul de analiză Centro Studi Promotor consideră că, în baza acestor rezultate, anul acesta se vor vinde în Peninsulă doar 1,259 milioane de vehicule, un nivel nemaiîntâlnit din 1970. Dacă prognoza se confirmă reculul pieței auto italiene față de 2007, anul premergător crizei, ar fi de 49,5%.