Reverificare ITP de către RAR. Când se blochează mașina de către specialistul RAR

Un autoturism poate fi reținut într-o stație ITP pentru o reverificare de către inspectorii RAR, iar această procedură este complet legală și nu ar trebui să îngrijoreze șoferii. Inspectorii de la Registrul Auto Român (RAR) explică cum este selectată mașina pentru această reverificare.

„Pentru că în ultima perioadă mai mulți șoferi ale căror autovehicule au fost blocate în stațiile ITP pentru a fi reverificate de inspectorii RAR ne-au întrebat cu surprindere despre această practică, colegii de la Auto Test Magazin explică în detaliu procedura legală prin care un autovehicul poate fi blocat într-o stație ITP pentru a fi reverificat de inspectorii RAR”, este mesajul postat pe pagina de Facebook a Registrului Auto Român (RAR).

Șoferii ar trebui să fie conștienți de faptul că, atunci când se prezintă la o stație ITP, vehiculul lor poate fi selectat pentru o reverificare suplimentară efectuată în prezența unui specialist RAR. Această procedură este una complet legală și face parte din standardele de control și supraveghere aplicabile.

În cazul în care vehiculul este selectat pentru reverificare, șoferii trebuie să fie pregătiți pentru eventuale întârzieri și pentru un timp suplimentar de așteptare.

Reverificările realizate de inspectorii RAR sunt menite să asigure că toate aspectele planului de operațiuni, specific fiecărei categorii de vehicul, sunt complet verificate. Acest lucru înseamnă că, în funcție de categoria vehiculului, pot fi efectuate teste și verificări suplimentare pentru a se asigura că toate standardele de siguranță și de mediu sunt respectate.

Mașina poate fi reținută maximum 45 de minute

Dacă aveți un program strâns și nu dispuneți de mult timp, ar fi prudent să programați inspecția într-un interval în care aveți o marjă de timp disponibilă pentru a face față posibilelor întârzieri.

Conform reglementărilor legale, după finalizarea verificărilor planificate, vehiculul poate fi reținut în stație pentru un maximum de 45 de minute, dacă aceasta este solicitarea inspectorilor RAR. Această măsură este menită să permită inspectorilor să finalizeze toate verificările necesare fără a depăși limitele de timp regulamentare.

„Supravegherea se realizează prin reverificarea unui procent minim de vehicule din totalul vehiculelor inspectate, procentul fiind diferit şi stabilit în conformitate cu gradul de performanţă al fiecărei stații de ITP în parte, inclusiv al inspectorilor tehnici care activează în staţia respectivă, cuantificându-se prin intermediul acestei aplicaţii informatice şi calitatea inspecţiilor tehnice periodice efectuate”, arată autotestmagazin.ro.

Prețul pentru ITP variază în funcție de serviciu și poate fi între 120 lei și 200 lei. ITP-ul costă 120 de lei pentru mașini, 150 de lei pentru mașini 4×4/dube mici și 200 de lei (dube mari) în funcție de serviciu.

Unele firme cer tarif diferențiat, în funcție de motor: benzină, diesel sau GPL. Nu este obligatoriu ca proprietarul mașinii să se prezinte la ITP, poate merge un prieten.