Lista completă a companiilor locale ce au datorii mari la Fisc în primul trimestru din 2022 (ianuarie – martie) este disponibilă în mediul online, conform Ordinului Fiscului 558/2016.
Afișarea listei respective este o obligație ce trebuie îndeplinită de Fisc până la sfârșitul lui aprilie 2022. Până pe 15 aprilie, companiile locale au fost anunțate în scris de datoriile mari pe care le au la Fisc. Acestea au avut la dispoziție două variante:
- să solicite oficial Fiscului corectarea evidențelor, în caz în care sumele precizate sunt greșite (datornicul se prezintă la sediul Fisc în cinci zile calendaristice de la data primirii notificării scrise pentru ca părțile să se pună de acord asupra datoriei reale);
- să-și achite datoriile acumulate (actualizarea listei datornicilor se face în 15 zile calendaristice de la achitarea integrală a creanțelor);
Pe lista datornicilor sunt înscrise numai persoanele juridice ale căror restanțe valorează:
- 500.000 lei (marii contribuabili);
- 250.000 lei (contribuabilii mijlocii);
- 100.000 lei (celelalte categorii de debitori persoane juridice);
În altă ordine de idei, reamintim faptul că indemnizațiile de pandemie, care au putut fi încasate de persoanele fizice în 2021, trebuie declarate prin formularul 212, iar persoanele care au beneficiat trebuie să achite la stat taxele aferente până în ziua de 25 mai 2022.
Este obligatoriu în România! Termenul limită se apropie. Cine nu face asta până pe 25 mai intră în atenția Fiscului
Amintim că cele trei indemnizații au venit ca un ajutor din partea autorităților pentru persoanele care se confruntau cu dificultăți din cauza pandemiei.
Prima dintre ele a fost indemnizația pentru activitate întreruptă, ce a putut fi cerută și încasată în intervalul ianuarie – iunie 2021, în baza Ordonanței de urgență a Guvernului 30/2020.
A doua a fost cea pentru activitate/venituri reduse, ce a putut fi cerută și încasată în perioada ianuarie – decembrie 2021, în baza Ordonanței de urgență a Guvernului 132/2020.
A treia indemnizație a fost cea pentru activitate întreruptă, ce a putut fi cerută și încasată în intervalul octombrie – decembrie 2021, în baza Ordonanței de urgență a Guvernului 111/2021.
Acestea trebuie declarate prin formularul 212, iar taxele aferente trebuie achitate până la 25 mai 2022. Astfel, beneficiarii trebuie să calculeze, rețină, declare și achite impozit pe venit și contribuțiile sociale la pensii și sănătate.
Declararea indemnizațiilor de pandemie încasate în 2021 și a taxelor aferente trebuie realizată prin intermediul formularului 212 (declarația unică) până în ziua de 25 mai. Totodată, până atunci trebuie plătite și taxele aferente.