Propunerea legislativă ar presupune ca, pentru mașinile mici (până la cinci tone) să nu depășească 100 de lei pentru ridicare, 3 lei/kilometru pentru transport și 2,5 lei/oră pentru depozitare.
Pentru mașinile mari, suma nu trebuie să depășească 150 de lei pentru ridicare, 4,5 lei/kilometru pentru transport și 5 lei/ora de depozitare.
În plus, la momentul ridicării, cei responsabili pentru asta trebuie să comunice deținătorului mașinii ce tarife va avea de plată la momentul recuperării. Trebuie menționat faptul că nu este precizat cum ar trebui să se facă acest lucru.
Amenzi pentru asigurarea respectării legii
În caz contrat, parlamentarii care au inițiat această propunere legislativă au venit și cu o serie de amenzi pentru a se asigura că autoritățile respectă tarifele maxime stabilite prin lege.
Concret, sancțiunile sunt între 21 și 100 de puncte amendă, un punct însemnând 140 de lei, pentru nerespectarea tarifelor. Autoritățile care nu anunță șoferul cu privire la tarifele pe care le are de plătit la momentul recuperării mașinii riscă și ele amendă.
Părerea celor care au inițiat proiectul
Parlamentarii care au venit cu această propunere legislativă sunt de părere că din cauza lipsei unor standarde de cost, se ajunge la situații excesive, în care se percep prea mulți bani ca tarif de ridicare.
Doar în București se impunea o taxă de 200 de lei pentru ridicare, 150 de lei pentru transport și 150 de lei pe zi pentru depozitare.
Propunerea legislativă ar putea crea mari probleme având în vedere că la calcularea traseului kilometrii vor fi puși cu aproximația, lucru ce va genera discuții între proprietarul mașinii și firma de ridicare și transport.
Trebuie menționat că în prezent această propunere nu se aplică. După ce va fi aprobată de Parlament, decretată de către președintele Klaus Iohannis și publicată în Monitorul Oficial, aceasta va deveni aplicabilă.