Iustinian Radu: „Jumatate din doamne m-ar fi dorit ginere”

Capital: Cand ati absolvit facultatea de teatru?Iustinian Radu: Universitatea Hyperion, sectia de actorie, am terminat-o in 1995, dar pot sa spun ca sunt unul dintre primii licentiati ai unei institutii private de invatamant, pentru ca mi-am luat licenta in 1996. Capital: Cand ati debutat pe "scandura"?Iustinian Radu: Am avut sansa sa fiu pe "scandura" chiar din anul intai, cand am jucat in doua spectacole ale lui Liviu Ciulei, la Bulandra. In roluri mici, e drept. In anul trei, am intrat la Not

Capital: Cand ati absolvit facultatea de teatru?
Iustinian Radu: Universitatea Hyperion, sectia de actorie, am terminat-o in 1995, dar pot sa spun ca sunt unul dintre primii licentiati ai unei institutii private de invatamant, pentru ca mi-am luat licenta in 1996.

Capital: Cand ati debutat pe „scandura”?
Iustinian Radu: Am avut sansa sa fiu pe „scandura” chiar din anul intai, cand am jucat in doua spectacole ale lui Liviu Ciulei, la Bulandra. In roluri mici, e drept. In anul trei, am intrat la Nottara in alte patru spectacole, dar pe roluri foarte grele. Iar din 1996… deloc. Am facut si pantomima prin barurile de noapte, ca sa-mi pot plati cursurile. Dormeam doua – trei ore pe noapte, dar se castigau bani buni. Atunci mi-a cazut parul!

Capital: Cum ati ajuns sa fiti ales pentru clipul cu reclama la detergentul Tide?
Iustinian Radu: Eram in baza de date de la Domino Film care a facut casting-ul pentru „Mister Tide”.
M-au chemat pentru o vizionare si dupa aceea, timp de doua luni, nu am mai stiut nimic. Etapa asta de casting a durat in total opt luni.

Capital: De ce asa de mult?
Iustinian Radu: Prima data
ne-am intalnit vreo doua sute de oameni si ni s-a cerut sa spunem cate un banc fiecare. Apoi, casetele au fost vizionate la Frankfurt. Dupa doua luni, m-au chemat din nou ca sa stau de vorba despre detergenti cu niste doamne si iarasi m-au filmat. In final, am ramas doar doi in competitie. Ni s-a cerut sa realizam un interviu despre cafea, in Piata Amzei. A fost proba decisiva.

Capital: Cum ati reusit sa convingeti ca dvs. sunteti cel mai bun?
Iustinian Radu: Trebuia sa stau de vorba cu mai multe persoane despre cafea. Era exact inainte de alegeri si oamenii refuzau sa intre in vorba, crezand ca sunt interviuri pe teme politice. Mie insa mi-au raspuns toti. Le inspiram incredere. Eu am o fata de om bun, serios. Dupa asta am mai dat o proba pentru ca era cineva care nu ma voia, dupa cum am aflat din culise. Au adus sase doamne pentru a discuta. La sfarsit, trei dintre ele, care aveau fete, au vrut sa mi le prezinte… Acelasi lucru mi s-a intamplat si dupa ce s-a difuzat clipul publicitar pe micile ecrane. Jumatate din doamnele din tara asta m-ar fi dorit ginere. Celelalte nu, pentru ca aveau baieti.

Capital: Cat au durat filmarile la clipul pentru detergentul Tide?
Iustinian Radu: Spotul s-a filmat in trei saptamani, avandu-se grija sa nu se afle nimic despre numele detergentului pentru a nu strica efectul reclamei. S-au realizat patru variante care trebuiau sa se dea, fiecare, cate o luna pe post. Un an si jumatate am fost pe toate canalele de televiziune.

Capital: Cat ati castigat din acest spot publicitar?
Iustinian Radu: La vremea aceea a fost un contract bun si pentru mine, care eram un necunoscut, a fost inceputul afacerii.

Capital: Acum ati negocia un contract de pe alte pozitii?
Iustinian Radu: Totul are un pret! Acum sunt vulpoi. Am invatat multe! De obicei, firma de casting face o propunere si orice om sanatos mai cere ceva peste, daca a mai lucrat in domeniu. Daca nu, trebuie sa fie fericit cu cat i se ofera. Piata este in cadere si actorii sunt foarte prost platiti.

Capital: Exista insa si alte castiguri ce nu se pot cuantifica pe loc.
Iustinian Radu: De cand am jucat in Tide nu am mai avut nevoie de invitatie pe nicaieri. Dupa aceea am inceput sa cunosc oameni din publicitate si am devenit unul dintre cei mai buni prezentatori la petrecerile organizate si difuzate prin televiziune. Firma SMART (Show Means’ ART) a beneficiat de pe urma drumului pe care am inceput sa merg de atunci. Acum organizez evenimente speciale, campanii publicitare care nu au un model si care trebuie create cu totul aparte.