Iveco intenționează să vândă divizia sa de apărare

Producătorul italian de camioane Iveco are în plan să obțină până la 1,5 miliarde de euro (1,6 miliarde de dolari) din vânzarea diviziei sale de apărare, conform unui raport publicat vineri de Bloomberg. Creșterea interesului pentru activele din sectorul apărării survine într-un context de prognoze favorabile privind creșterea cheltuielilor militare în Europa.

Compania din Torino a anunțat luna trecută că analizează opțiunea de a separa divizia Iveco Defence Vehicles (IDV) în acest an, cu scopul de a simplifica structura organizațională și de a oferi mai multă flexibilitate ambelor segmente de afaceri. De obicei, o astfel de separare ar implica o listare separată la bursă, însă există speculații că Iveco ar putea opta, în schimb, pentru vânzarea diviziei.

Posibili cumpărători

Printre posibilii cumpărători se află grupul italian controlat de stat Leonardo, consorțiul franco-german KNDS și gigantul britanic din industria de apărare BAE Systems, potrivit surselor din presă.

Divizia IDV colaborează deja cu Leonardo în diverse proiecte, inclusiv într-o asociere cu grupul german Rheinmetall pentru dezvoltarea de vehicule blindate de luptă.

Bloomberg sugerează că Leonardo ar putea lansa o ofertă pentru IDV împreună cu Rheinmetall, în timp ce Iveco explorează și interesul unor fonduri de investiții private.

Iveco este controlată de familia Agnelli prin intermediul companiei de investiții Exor. Reprezentanții companiei au refuzat să comenteze această informație.

Divizia de vehicule comerciale a Stellantis lansează două modele complet electrice sub brandul IVECO

Divizia de vehicule comerciale a Stellantis a anunțat că va lansa două modele complet electrice sub brandul IVECO, în cadrul unei colaborări ce presupune dezvoltarea și fabricarea acestora în două dintre uzinele proprii ale grupului.

Această decizie vine ca urmare a noilor reglementări care impun producătorilor de vehicule comerciale să vândă o proporție semnificativă de vehicule electrice, pentru a îndeplini obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 stabilite de Uniunea Europeană. Conform Stellantis, cele două vehicule electrice vor fi construite pe platformele electrice deja existente în cadrul grupului, acoperind segmentele de vehicule comerciale ușoare (LCV) de dimensiuni medii și mari, având o masă totală maximă autorizată între 2,8 și 4,25 tone.

Modelele vor fi fabricate în uzinele Stellantis din Atessa (Italia), Gliwice (Polonia) și Hordain (Franța), iar livrarea acestora către Iveco Group va fi gestionată exclusiv de acest din urmă, care se va ocupa de distribuția și comercializarea vehiculelor. IVECO are deja o experiență în domeniul vehiculelor electrice, dar în segmente mai mari, precum modelul eDaily, fabricat în Italia.

Acordul dintre Stellantis și IVECO prevede ca aceste noi modele electrice să fie lansate pe piață în 2026, iar contractul de furnizare va dura 10 ani.