Cu ultima găselniță de marketing – ”Whisky în rate '' –, retailerii fac eforturi să ne reamintească gustul bun al alcoolului... și al achizițiilor în rate. Indiferent de cum ar parea ideea la prima vedere, este, de fapt, o încercare disperată de a înviora vânzările de băuturi alcoolice (în 2010, piața a scăzut cu 20%, în volum, și cu 16%, în valoare).
Cele mai mari vânzări la băuturile alcoolice se fac, acum, prin promoții, iar acest lucru afectează profitabilitatea tuturor jucătorilor din industrie. Marjele de profit s-au redus dramatic în ultimii trei ani, spun la unison importatorii și producătorii de spirtoase.
”Reducerea frecvenței și a cantității consumate, switch între categorii și îndreptarea către segmente mai ieftine – de exemplu, de la whisky la vodka, plus că acum prețul e decisiv în alegerea brand –ului”, enumeră Petru Berciu, managerul BDG Import (Jack Daniel’s, Finlandia), schimbările de comportament observate la clienți.
Rămâne de văzut dacă vânzările în rate vor crește consumul de alcool; până una-alta, cei din industrie simt gustul pierderilor.