Jaguar Land Rover (JLR) poarta negocieri „secrete” cu guvernul Marii Britanii, pentru acordarea unui imprumut in valoare de un miliard de lire.
La numai noua luni dupa ce Tata Motors a cumparat prestigiosul brand de lux, acest demers demonstreaza cat de afectata este piata auto la nivel global.
Deja, cativa dintre cei mai mari constructori de masini sunt in pragul falimentului.
Potrivit unui oficial guvernamental, premierul Gordon Brown studiaza aceasta solicitare, iar un raspuns ar putea fi prezentat in urmatoareke doua saptamani. Tata Motors a platit 2,3 miliarde de dolari pentru Jaguar Land Rover, suma finantata printr-un imprumut de 3 miliarde de dolari. De atunci insa, vanzarile de masini noi au scazut vertiginos, fapt ce a creat mair probleme in fluxul financiar, necesar onorarii datoriilor companiei.
Solicitarea JLR vine intr-un moment in care Tata, una din cele mai de succes companii indiene se confrunta si ea cu probleme financiare. Tata a platit 11,3 miliarde de dolari pentru producatorul de otel Corus, insa de atunci, pretul otelului a continuat sa scada.
In cursul saptamanii trecute, constructorul japonez Honda a anuntat ca va inchide, timp de doua luni, fabrica din localitatea Swindon, Marea Britanie.
Honda va opri constructia tuturor modelelor fabricate aici in lunile februarie si martie, reducand astfel productia cu inca 21.000 de unitati, care se adauga la cele 32.000 deja anuntate.
Toyota a redus si ea numarul de ore de munca in fabricile sale din Marea Britanie, solutie la care a apelat si Bentley, constructorul de masini de lux, detinut in majoritate de compania germana Volkswagen.
In ciuda succesului deosebit pe care modelul Jaguar XF l-a avut, in special in America, Jaguar Land Rover este pe cale sa se confrunte cu aceleasi probleme.
Grupul, care in Marea Britanie are 15.000 de angajati, trebuie sa-si reduca productia de autovehicule pentru aputea reduce stocurile create. Anul trecut Land Rover a produs 230.000 de unitati, in timp ce Jaguar a produs 54.000.
Vanzarile JLR au scazut cu 25% la nivel global, iar analistii se tem ca aceste cifre s-ar putea deteriora si mai mult. JLR a redus deja numarul orelor de munca si numarul zilelor de munca la uzinele din Solihull, Halewood si Castle Bromwich.
Sursa: Times Online