Noul XF nu iese din inconfundabilul stil Jaguar, beneficiind de performanța și luxul obișnuit, dar aducând în plus o serie de îmbunătățiri la interior. Designul exterior este întinerit și primește un plus de agresivitate prin îngustarea farurilor și prin redesenarea capotei, a grilei frontale și a spoilerului. Tehnologia LED este prezentă acum la toate blocurile optice exterioare ale mașinii.
Jaguar XF este acum dotat și cu un performant sistem Stop/Start care oprește motorul imediat ce mașina rămâne în poziție statică și îl repornește în doar 600 milisecunde. Noul motor turbo-diesel de 2.2 litri, cu patru cilindri, este cel mai economic propulsor Jaguar din toate timpurile. Acesta, combinat cu performanta transmisie automată cu opt trepte produsă de ZF, pune la dispoziția șoferului 190 CP consumând, în medie, doar 5,4 litri/100km.
Gama de motoare mai include alte patru propulsoare, două dieseluri de 3.0 litri (240CP, respectiv, 275 CP) și două alimentate cu benzină. Uzina de forță V8 de 5.0 litri disponibilă pentru modelul XFR are ca principal atu un compresor Eaton de generația a șasea care urcă puterea până la 510 CP.
Lista de prețuri a noii game XF pornește de la 45.384 de euro (2.2D Standard) și crește vertiginos până la 94.240 de euro (XFR).