Industria auto britanică nu mai este ce-a fost. O pot spune toți cei care au urmărit îndeaproape știrile despre preluarea companiilor  producătoare de mașini din Insulă de către chinezi sau indieni. Cu toate acestea, mașinile englezești reușesc să își  păstreze atât identitatea, cât și renumele. Mai ales dacă vorbim de supercar-uri.
Invitația de a te urca la bordul unui Jaguar nu poate fi refuzată. Istoria și eleganța sunt doar două dintre motivele care fac o astfel de invitație greu de refuzat. Dacă în discuţie intră însă și un motor de 5.000 cmc care dezvoltă 510 CP și o accelerație care propulsează mașina de la zero la 100 km/h în numai 4,8 secunde, dorința de a o conduce este  imposibil de stăpânit.
Din exterior este destul de greu să deosebești varianta „sălbatică“ a familiei XK de restul haitei, însă o privire mai atentă dezvăluie inscripțiile „Supercharged“ pe capota motorului, patru țevi de evacuare a gazelor arse și, mai ales, un „R“ în partea din spate a caroseriei. Odată ce ai descoperit aceste mici  detalii, poți fi convins că ai de-a face cu un obuz care, culmea, se poate comporta extrem de civilizat atunci când piciorul de pe pedala de accelerație nu se lasă prea greu, iar cutia automată de viteze al cărei selector pare rupt din filmele SF, nu se află în „zona S“. 
Vedetă pe șosea
Orice posesor de Jaguar știe că, atunci când te afli la bordul unei astfel de mașini, nu te poți pierde în mulțime. Mârâitul surd al motorului la turații joase atrage atenția chiar și atunci când nu te deplasezi cu mai mult de 50 km/h, iar în momentul în care apeși mai nervos accelerația, tonalitatea urcă simțitor, pe măsură ce turometrul zburdă către zona roșie, unde sunetele profunde se transformă într-un veritabil șuierat amenințător. 
Liniștea grea se transformă rapid în furtună, iar „felina“ britanică demarează fulminant, înghițind kilometri și arătându-și latura neîmblânzită. În tot acest timp, grație suspensiei adaptive și sistemului Active Differential Control, vehiculul pare lipit de șosea, și orice mișcare a volanului înseamnă doar scârțâit de roți și miros de cauciuc încins. Fără îndoială, performanța pură fără compromisuri este greu de atins, iar în cazul XKR, asta se traduce printr-un consum ridicat de carburant și emisii de CO2 destul de mari.
Dacă exteriorul modelului Jaguar XKR emană sportivitate și forță prin toți porii, interiorul este mult mai calm. Rafinamentul tipic britanic poate fi observat imediat ce te așezi la volan, iar scaunele confortabile care pot fi reglate în fel și chip, plafonul acoperit cu piele întoarsă, performantul sistem audio Bowers&Wilkins și navigația cu touch-screen fac ca până și cel mai pretențios șofer să se simtă răsfățat. Din nefericire, de plăcerea de a se deplasa la bordul aceluiași XKR se pot bucura cel mult doi adulți.
În ciuda faptului că mașina este prezentată drept un vehicul cu patru locuri. Cele două scaune din spate pot fi utilizate doar de niște copii, chiar și aceștia având probleme cu spațiul pentru picioare, dacă adulții așezați pe locurile din față sunt mai înalți de 1,75-1,80 m. În schimb, portbagajul este surprinzător de mare pentru acest tip de mașină.
Lord englez costisitor
Capitolul costuri este, poate, partea cel mai greu de prezentat în cazul încântătorului Jaguar XKR. Pentru că, abia când afli prețul, conștientizezi ceea ce, până atunci, ai încercat să eviți: că o astfel de mașină este rezervată celor cu posibilități financiare mult, mult peste medie.
Totuși, în cazul în care nu vă puteți permite să cheltuiți 122.679 de euro pentru un XKR, vă rămân oricând opțiuni ceva mai puțin costisitoare, precum XK (preț de pornire 93.699 euro), elegantul XJ, al cărui preț minim este de 82.212 euro, sau, mult mai aproape de „lumea reală“, XF, cu prețuri cuprinse între 48.980 de euro și 97.092 de euro.