Probleme imense pentru milioane de români. Preţurile la benzină, dar şi la motorină au crescut într-un ritm galopant. Este doar începutul. Se anunţă noi creşteri de preţuri în următoarele luni.
Cea mai proastă veste pentru şoferii din România. Preţurile la benzină şi motorină au sărit în aer pur şi simplu, iar acesta este doar începutul.
Preţul benzinei a sărit în aer
Preţul carburanților a sărit în aer pur şi simplu. În ultimele 12 luni acesta a scăpat de sub control pur şi simplu. Totul s-a întâmplat ca urmare a creșterii prețului petrolului.
Șoferii lasă acum la pompă cu un leu mai mult ca în aprilie anul trecut, pentru un litru de benzină, care a trecut iar de 5 lei și 50 de bani. Scumpiri au fost și la motorină. Dacă majorarea prețurilor la pompă va continua, vom vedea efectele și la raft, conform Digi24.
Anul trecut, în luna aprilie, un litru de benzină costa 4,51 de bani, iar cel de motorină era 4,71 de bani. La un an distanță, la pompă se înregistrează o creștere de 22% în cazul benzinei și de 14,8% în cazul motorinei.
Asta înseamnă că un șofer plătește pentru un litru de benzină 5,50 de bani, iar pentru un litru de motorină aproximativ 5,42 de bani.
Renunţă românii la maşina personală?
Șoferii spun că resimt creșterea prețurilor la carburanți și unii se gândesc să apeleze la alte mijloace de transport. Se gândesc să renunțe la mașină, cu atât mai mult cu cât și vremea se încălzește.
„Creșterea prețului carburanților din România trebuie pusă în legătură cu avansul prețului petrolului de la nivel mondial care crește de la o lună la alta. Anul trecut pe vremea aceasta petrolul era undeva la 22 de dolari, acum este undeva la 65 de dolari”, spune Adrian Negrescu, analist economic, conform sursei citate.
Potrivit datelor Oil Bulletin, serviciul de monitorizare a prețurilor la carburanți al Comisiei Europene, românii plătesc, în continuare al doilea cel mai mic preț din Europa la benzină și motorină, după bulgari.
Scumpiri ale carburanților au avut loc și în alte state din Uniunea Europeană, chiar dacă gradul de utilizare a şoselelor de pe continent este, în medie, cu 30% sub nivelul înregistrat înaintea pandemiei.
O explicație o reprezintă întreruperile de producţie în condițiile în care mai multe rafinării din nord-vestul Europei au fost scoase recent din funcţiune pentru lucrări de mentenanţă sau întreruperi neprogramate.