Reţeaua de cafenele Jamaica Coffe numără 130 de unităţi în Spania şi opt la nivel internaţional. Reţeaua caută parteneri în România, investiţia totală pentru deschiderea unei unităţi fiind de 200.000 de euro. Cafenelele Jamaica Coffee au fost lansate în anul 1993, la Barcelona, de omul de afaceri Jaume Garriga. Conceptul afacerii constă în faptul că o astfel de cafenea trebuie să fie o „casă a cafelei“ şi nu un loc cu scaune şi mese în care există o
Reţeaua de cafenele Jamaica Coffe numără 130 de unităţi în Spania şi opt la nivel internaţional. Reţeaua caută parteneri în România, investiţia totală pentru deschiderea unei unităţi fiind de 200.000 de euro.
Cafenelele Jamaica Coffee au fost lansate în anul 1993, la Barcelona, de omul de afaceri Jaume Garriga. Conceptul afacerii constă în faptul că o astfel de cafenea trebuie să fie o „casă a cafelei“ şi nu un loc cu scaune şi mese în care există o simplă listă de produse oferite clienţilor. Jaume Garriga a dezvoltat lanţul de cafenele Jamaica Coffee Shop bazându-se pe „cultura cafelei“, alegând cele mai bune sortimente de cafea pentru a satisface gusturile consumatorilor.
Savoarea Jamaica Coffee s-a „resimţit“ la nivel internaţional, începând cu anul 1995, când afacerea a început procesul de expansiune. În prezent, Jamaica Coffee numără 130 de unităţi la nivelul Spaniei (din care 100 în franciză şi 30 proprii), la care se adaugă alte opt unităţi în Andorra, Portugalia şi China. Sistemul de franciză permite distribuţia unei linii speciale de cafea „Jamaica Blue Mountain“, considerată a fi cea mai bună cafea la nivel mondial, alături de alte sortimente precum: Colombia Risaralda, Cuba Montana Cristal, Costa Rica Montebello sau Guatemala Atitlan.
Suprafaţa recomandată pentru o unitate Jamaica Coffee este de aproximativ 100 de metri pătraţi. Investiţia totală iniţială pentru deschiderea unei unităţi se ridică la aproximativ 200.000 de euro, incluzând taxa de intrare în reţeaua de franciză, echipamentele necesare, stoc de produse etc. Contractul de franciză se încheie pe o durată de 10 ani şi prevede redevenţe, francizatul plătind francizorului o taxă lunară de 5% din cifra de afaceri. Promovarea naţională şi internaţională a noii unităţi Jamaica Coffee se va face de către viitorul partener francizat, care va avea o contribuţie la bugetul de publicitate şi marketing în valoare de 1% din cifra de afaceri. Viitorul partener francizat trebuie să fie o persoană dinamică, cu spirit antreprenorial, care să asigure aroma cafelei Jamaica Coffee tuturor consumatorilor naţionali.
Coacerea cafelei se face, după o reţetă tradiţională, în cele mai vechi fabrici ale Spaniei, asigurându-se o calitate deosebită. Reputaţia cafenelelor Jamaica Coffee este conferită nu numai de calitatea cafelei, servite alături de produse de patiserie, dar şi de atenţia deosebită acordată clienţilor.