Producătorul japonez de bere Asahi finalizează zilele acestea achiziția companiei est-europene SarBev, care deține pe piața românească brandurile Bergenbier, Noroc și Staropramen, de la fondul de investiții CVC Capital Partners, într-o tranzacție estimată la circa 3 mld. dolari.
Cele două companii sunt la etapa finală a preluării, ce ar putea fi anunțată cel mai devreme săptămâna viitoare, după ce Asahi a rămas singura companie în cursa pentru achiziție.
„Asahi și CVC lucrează la ultimele detalii ale tranzacției“, a declarat vineri o sursă apropiată tranzacției, citată de cotidianul britanic The Guardian.
CVC, care a cumpărat StarBev în decembrie 2009, a scos afacerea la vânzare după ce a fost abordată de o serie de producători de bere printre care Asahi, Carlsberg, SABMiller și Heineken.
Fondul de investiții cumpărase compania de la cel mai mare producător de bere din lume Anheuser-Busch InBev și a redenumit-o StarBev după berea cehească Staropramen. Chiar dacă AB InBev avea dreptul de „primă achiziție“ în cazul vânzării, cel puțin două surse apropiate tranzacției au spus că AB InBev nu va răscumpăra activele.
StarBev operează în nouă țări din Europa de Est inclusiv Cehia, România, Bulgaria și Ungaria, și chiar dacă a fost lovită de slăbirea economiilor din zonă, încă este văzută ca o afacere cu potențial de creștere pe termen lung într-o piață care se consolidează foarte rapid.
Marii producători europeni SABMiller, Heineken și Carlsberg s-au uitat îndeaproape la afacerea StarBev, dar au ajuns la concluzia că hățișurile anti-trust sunt prea dificil de depășit de vreme ce toate cele trei companiile au interese majore în această regiune.